خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با مدیرکل OPCW:

هیچ گروهی حق استفاده از سلاح شیمیایی را در منازعات مسلحانه ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۵۶۸

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) پیش از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار محمدجواد ظریف با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود یکی از قربانیان استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم صدام در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله است، بر اصول اساسی کشورمان دائر بر مخالفت با هرگونه کاربرد سلاح شیمیایی و مردود بودن استفاده از آن تاکید کرد. 

او افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که هیچ گروهی حق استفاده از سلاح شیمیایی را در منازعات مسلحانه ندارد، این در حالی است که متاسفانه گروه تروریستی داعش در جنگ خود در قبال دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است. 

وزیر امور خارجه در بخشی دیگر از این دیدار با اشاره به گزارشات اخیر درباره استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه «خان شیخون» سوریه، بر لزوم انجام بازرسی‌های بین‌المللی به منظور راستی‌آزمایی استفاده از سلاح شیمیایی در آن منطقه تاکید و از آمادگی کشورمان به منظور همکاری با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در این زمینه سخن گفت. 

احمد اوزمجوو نیز با اشاره به حمایت‌های کشورمان از آن سازمان به سابقه همکاری‌های دیرپا از سوی جمهوری اسلامی ایران با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی یاد کرد.

او همچنین با اشاره به مقارن شدن سفر خود به کشورمان با سی‌امین سالگرد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به مردم سردشت اظهار داشت: به عنوان مدیرکل OPCW همواره در سالگرد این رویداد بیانیه صادر می‌کنم. 

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از اعلام آمادگی کشورمان در انجام تحقیق درباره استفاده از سلاح شیمیایی اخیر در سوریه قدردانی کرد و افزود: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در حال حاضر مشغول بررسی و انجام تحقیق در مورد استفاده از سلاح شیمیایی (گاز سارین) در خان شیخون سوریه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز