خبرگزاری کار ایران

گزارش نیویورکر؛

«یاسمین مقبلی»؛ ایرانی‌الاصل حاضر در سفر مریخ/ انتخاب زن ایرانی پروژه ناسا در خلال طرح ممنوعیت ورود اتباع مسلمان

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۰۷۲

یاسمین مقبلی شهروند ایرانی امریکایی ساکن آمریکا به عنوان یکی از اعضای گروه فضانوردی برای پروژه سفر به مریخ انتخاب شده است. او از معدود مهاجران خاورمیانه‌ای است که طی چند دهه گذشته در تیم‌های فضانوردی ناسا حضور داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از نشریه آمریکایی «نیویورکر»، یک زن ایرانی‌الاصل ساکن آمریکا به نام «یاسمین مقبلی» یکی از آخرین کاندیداهای سفر به مریخ ناساست.

مقبلی که از پدر و مادری ایرانی در آلمان در دهه ۱۹۷۰ متولد شده فارغ التحصیل‌ ام آی تی آمریکاست. او یکی از اولین کاندیدا‌های ناسا برای پروژه سفر به مریخ است که ریشه خاورمیانه‌ای دارد و یکی از معدود مهاجرانی است که در این برنامه ناسا حضور پیدا کرده است. 

به گزارش نیویورکر در تیم جدید سفر به مریخ ناسا، هفت مرد و پنج زن حضور دارند. «یاسمن» نیز یکی از زنان حاضر در این تیم است. او در دانشگاه‌ ام آی تی در تیم بسکتبال دانشگاه عضویت داشته و از سوی نیروی دریایی آمریکا به عنوان خلبان هلیکوپتر کبرا در افغانستان مامور بوده است.

به نوشته نیویورکر انتخاب مقبلی برای تیم سفر به مریخ در خلال بحران ورود مهاجران خاورمیانه‌ای به آمریکا اتفاق افتاده است و این اتفاق در حالی است که نام ایران در بین کشورهای شامل فرمان منع ورود مهاجران از سوی ترامپ در کنار شش کشور مسلمان دیگر دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش از بیش از سیصد و شصت آمریکایی انتخاب شده برای سفر به فضا از سال ۱۹۵۹ تاکنون تنها ۱۲ تن مهاجر بوده‌اند که بیشتر آن‌ها از کشورهای آرژانتین، استرالیا، هند و پرو هستند. یعنی همه کشورهایی که با امریکا روابط خوبی داشته‌اند و ایران تاکنون در این طبقه‌بندی جایی نداشته است. 

به گزارش این نشریه آمریکایی با وجود اینکه مقبلی تا‌کنون به ایران سفر نکرده اما به خوبی فارسی حرف می‌زند و با عنوان سرزمین اجدادی‌اش یعنی ایران شناخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز