خبرگزاری کار ایران

صالحی‌امیری در جمع خبرنگاران:

اعزام اولین گروه حجاج از ۹ مرداد آغاز می‌شود/ اعزام گروه‌های پشتیبانی و پزشکی به مکه و مدینه

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۷۷۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه دهه اول مرداد از ۹ مرداد اولین اعزام حجاج آغاز می‌شود، گفت: الان گروه‌های پشتیبانی و پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی‌های لازم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حجن امسال عنوان کرد:  آن چیزی که در مورد حج سیاست رسمی نظام است، برگزاری با عزت و کرامت حج است که امنیت حجاج و کرامت آنها تامین شود.

او افزود: برای این کار همه مسیرهای  ممکن را طی کردیم و شروط لازمی را که جمهوری اسلامی برای تامین امنیت و کرامت حجاج اعلام کرده بود رسما طرف عربستانی پذیرفت و مکتوب کرد.الان در سطح نظام بحث های امنیتی و کرامت حجاج در دستور کار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:  ما طبق برنامه، کار ثبت نام از حجاج را انجام داده‌ایم و آموزش آغاز شده است. همه اقدامات لازم برای اجاره اماکن و کارهای مربوط به هواپیمایی‌ها و موارد دیگر آغاز شده  است.

او با اعلام اینکه دهه اول مرداد از ۹ مرداد اولین اعزامحجاج  آغاز می‌شود، گفت: الان گروه‌های پشتیبانی و پزشکی و هواپیمایی در مکه و مدینه برای هماهنگی‌های لازم حضور دارند.

صالحی امیری یادآور شد:  آنچه ما دنبال می کنیم اعزام حجاج به عربستان با همه تمهیدات لازم است، همه موارد را رصد می‌کنیم و اگر اتفاقی محتمل باشد در سطوح نظام مطرح می‌کنیم و تصمیم نهایی با مسئولان عالی نظام است. الان تصمیم نظام اعزام حجاج مطابق برنامه از پیش تعیین شده است و امیدواریم شاهد برگزاری حج با عزت و امنیت برای حجاج باشیم. مردم مطمئن باشند تامین امنیت و کرامت حجاج اولویت اول ما است و در این خصوص همه مسئولان نظام اتفاق نظر دارند امیدواریم بتوانیم امسال با اعزام حجاج مسیر حج را برای مسلمانان باز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز