خبرگزاری کار ایران

دریادار فدوی:

کوچک‌ترین تعرضی به کشتی‌های ایران، خطر بزرگی برای تهدیدکننده دارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۸۳

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ‌ در حال حاضر ۹۷ فروند شناور ۲۴ ساعته در خلیج فارس و تنگه هرمز امنیت را ایجاد کردند، ضمن آنکه اگر کشتی به پرچم ایران مزین باشد، کسی در هیچ جای دنیا نمی‌تواند به آن‌ها نگاه چپ کند.

به گزارش ایلنا، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم روز جهانی دریانورد اظهار داشت: ‌ همه مردم از دریا منتفع هستند و قسمت اعظم تجارت جهانی به دریا ارتباط دارد. 

او اظهار داشت: این بشارت برای همه دریانوردان وجود دارد که به برکت وجود انقلاب اسلامی و ۲۹ سال بعداز جنگ تحمیلی همه نیروهای مسلح که در راه ایران جان خود را فدا کردند، شرایط ایمنی را برای کشور و دریا ایجاد کردند و هیچ کس جرأت اینکه به کشتی‌های ما نگاه چپ کند، ندارد. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: کوچک‌ترین تعرض به کشتی‌های ایران از هر نقطه‌ای از دنیا خطر بزرگی برای آن تهدیدکننده دارد. 

دریادار فدوی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند افتخار کند که در سرزمینی اعمال حاکمیت می‌کند که امنیت کامل دارد و نیروهای نظامی بر همه وسعت دریایی که بر محدوده ما است، امنیت ایجاد کردند. 

او گفت: ‌۹۷ فروند شناور ۲۴ ساعته در خلیج فارس و تنگه هرمز حضور دارند و امنیت ایجاد می‌کنند. ضمن آنکه تعداد زیادی شناورهای نیروی دریایی ارتش نیز در دریای عمان حضور دارند و دریانوردان شامل شرکت کشتیرانی، شرکت نفتکش و کشتی‌های صیادی همه می‌توانند با امنیت کامل به کار خود بپردازند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین اظهار داشت: ‌ زمانی پرچم تعدادی از کشتی‌های ما به پرچمی غیر از جمهوری اسلامی تغییر کرد که اگر هنوز این کشتی‌ها به پرچم ایران برنگشته‌اند، باید این کار انجام شود. 

سردار فدوی افزود: اگر یک کشتی در دریا پرچم ایران داشته باشد، می‌تواند در همه دریا‌ها با امنیت کامل حضور یابد و اگر این کشتی‌های ایران پرچم ایران را نداشته باشد، قسمت اعظم اطمینان را برای خود از دست داده است. 

او اظهار امیدواری کرد، هرچه بیشتر با اتکا به توانمندی‌ خود وضعیت سواحل و دریا‌ها تغییر کند. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: متأسفانه با توجه به گذشت برنامه‌های توسعه مختلف هنوز توسعه سواحل جنوبی به صورت کامل انجام نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز