خبرگزاری کار ایران

گزارش اوراسیانت؛

مرکز فرهنگی-تجاری ایران در تاجیکستان به دستور مقامات تاجیک بسته شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۶۰

پایگاه خبری اوراسیانت در گزارشی خبر بسته شدن مرکز فرهنگی و تجاری ایران در تاجیکستان به دستور مقامات تاجیک را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری «اوراسیانت» نوشت: هفته گذشته مرکز فرهنگی ایران در تاجیکستان بسته شده است. 

به گزارش پایگاه‌های خبری محلی این مرکز فرهنگی به درخواست مقامات تاجیکستان بسته شده است. 

به گزارش این خبرگزاری تاجیک هیچ توضیح رسمی‌ درباره این اقدام اخیر ارائه نشده اما یکی از عوامل سرد شدن روابط دو کشور مساله دارایی‌های بابک زنجانی متهم ایرانی در تاجیکستان است. به محض بازداشت زنجانی مدارکی دال بر وجود حساب ‌های بانکی او در بانک تاجیکستان منتشر شد که در همان زمان توسط بانک تاجیکستان مسدود شده است و همین امر یکی از موارد مناقشه میان ایران و تاجیکستان است.

به گزارش این پایگاه خبری تاجیک، تهران در دسامبر سال ۲۰۱۵  میزبان محی‌الدین کبیری رهبر اپوزیسیون تاجیک که در تاجیکستان به اتهام فساد اداری و تلاش برای سرنگونی حکومت متهم شده است، بود. وزارت خارجه تاجیکستان طی یادداشتی مراتب اعتراض خود را به ایرانی‌ها منتقل کرد.

در ادامه این خبر آمده در پی این اقدام ایران، خدمات گمرکی مرتبط با واردات مواد غذایی از ایران با محدودیت‌هایی مواجه شد. برای مثال واردات اقلامی نظیر برگ چای ایرانی به بهانه کیفیت پایین ممنوع اعلام شد. در جولای ۲۰۱۶ نیز دفتر کمیته امداد امام خمینی ایران در تاجیکستان بسته شد. از همان ماه وزارت خارجه تاجیکستان صدور ویزای فوری فرودگاهی را برای اتباع افغانستان، عراق، سوریه و ایران لغو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز