خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

کنگره استانی جمنا برگزار می‌شود/ از جامعتین فاصله نگرفته‌ایم/ مشکلی برای محوریت اصولگرایان حول جبهه مردمی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۱۲۷

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه اصولگرایان از جامعتین فاصله نگرفته‌اند گفت: جامعتین مسئولیت خود را در زمینه تبیین و تدوین جریان اصولگرایی دارد و به عنوان مجموعه‌ای که می‌توانیم مبانی جریان اصولگرایی را از آن داشته باشیم نقش آفرینی می کند و در سیاست‌های کلی تابع جامعتین هستیم .

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره برنامه اصولگرایان در چهار سال آینده گفت: برنامه‌هایی در حال اجرا است که اکنون  بحث تشکیل دولت در سایه را دنبال می‌کنیم و همچنین سازمان‌دهی  تشکیلات را در در دستور کار داریم  و به دنبال گسترش سازمان رای هستیم. 

دبیرکل حزب سبز ایران ادامه داد: به دنبال آن هستیم که به دولت مستقر برای حل معضلات کمک کنیم و همچنین عملکرد دولت را دیده‌بانی و رصد کرده و آنجا که نیاز باشد نقد منصفانه و آگاهانه در این زمینه انجام دهیم.

مشکلی برای محور قراردادن جبهه مردمی نداریم

او در ادامه درباره اجماع اصولگرایان بر یک محور واحد، گفت: مشکلی برای محور قراردادن جبهه مردمی نداریم دوستان بحث‌شان این بود که چتر جریان اصولگرایی توسعه یابد و وسیع‌تر شود که مجموعه‌های بیشتری در داخل آن قرار می‌گیرند که در این رابطه در حال بحث هستیم.

کنعانی‌مقدم درباره اینکه ممکن است جمنا بتواند محوریت اصولگرایان را در آینده به دست بیاورد، گفت: در انتخابات اردیبهشت نشان دادیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم و هم اینک یک نامزد از جریان اصولگرایی معرفی و وارد صحنه انتخابات شد و نشان‌دهنده این بود که این پتانسیل وجود دارد.

اصولگرایان با کسی جنگ ندارند که آتش‌بس اعلام کنیم

عضو حزب ایستادگی در واکنش به بحث آتش‌بس سیاسی، اظهار داشت: ادبیاتی که استفاده می‌شود باید دید مفهوم سیاسی آن چیست. لذا ما اصولگرایان با کسی جنگ نداریم که آتش‌بس اعلام کنیم بلکه بیشتر به دنبال آن هستیم که بتوانیم به دولت مستقر کمک کنیم تا به اهداف خود دست یابد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: درجریان اصولگرایی تنها به دنبال این هستیم که سازماندهی خود را به گونه‌ای دنبال کنیم که به دولت دوازدهم کمک کنیم و از اساس به بحث آتش‌بس نمی‌پردازیم لذا این ادبیات، ادبیاتی نیست که بخواهیم با دولت داشته باشیم و بگوییم جنگ داریم و حالا آتش‌بس دهیم یا آتش به اختیار باشیم.

از جامعتین فاصله نگرفته‌ایم

کنعانی‌مقدم درباره اینکه چرا اصولگرایان بدون توجه به جامعتین تصمیاتی اتخاذ می‌کنند که چندان مورد حمایت  دیگر طیف‌های اصولگرا نیست، گفت: از جامعتین  فاصله نگرفتیم و جامعتین مسئولیت خود را در زمینه تبیین و تدوین جریان اصولگرایی همچنان بر عهده دارد و به عنوان مجموعه‌ای که می‌توانیم مبانی جریان اصولگرایی را از آن داشته باشیم نقش‌آفرینی می‌کند و در  سیاست‌های کلی تابع جامعتین هستیم، اما در حال حاضر از لحاظ تشکیلاتی و سازمان رای و شورای فرماندهی و عملیاتی برای کارهای سیاسی، ساختار جمنا مورد اتفاق همه قرار دارد.

کنگره استانی جمنا برگزار می‌شود

او درباره برنامه‌های جبهه ایستادگی پس از انتخابات گفت: در حال حاضر در چارچوب جمنا حرکت می‌کنیم و نیروهای‌مان در کمیته‌های مختلف جبهه مردمی حضور دارند و بیشتر به دنبال تشکیلات سازمانی در استان‌ها هستند که مقرر است اجلاسی هم در این رابطه برگزار شود تا با مسئولان استان‌ها کارها را دنبال کنیم.

عضو جبهه ایستادگی درباره عضوگیری جدید در جمنا گفت: فعلاً اقدامی صورت نگرفته است لذا منتظر هستیم تا شرایط استان‌ها مشخص شود و کنگره استانی خود را تشکیل دهیم و هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز