خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در ابتدای نشست علنی مجلس؛

بانک مرکزی ظرف یک هفته آینده نسبت به حل مشکلات موسسه‌های مالی و اعتباری اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۸۸۸

رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس ضمن تشریح مسائل مطرح شده در نشست غیرعلنی صبح امروز درباره موسسه‌های مالی و اعتباری، از بانک مرکزی و دولت خواست که ظرف یک هفته آینده این مشکل را تعیین تکلیف کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۱۰ صبح امروز و پس از برگزاری نشست غیرعلنی دوساعته آغاز شد، اعلام کرد: امروز از ساعت ۸ صبح در جلسه غیرعلنی با حضور آقای سیف رییس کل بانک مرکزی و همکارنشان درباره وضعیت موسسه‌های مالی و اعتباری و کسانی که سرمایه‌شان را در این موسسه‌ها سپرده‌گذاری کرده بودند، صحبت شد. 

او یادآور شد: در این جلسه دکتر پزشکیان که از جانب مجلس شورای اسلامی مسئولیت پیدا کرده بودند تا در جلساتی موضوع را رسیدگی کنند، گزارش خود را ارائه کرده و آقای سیف نیز گزارشی درباره تدابیر درنظر گرفته شده برای حل این مشکلات ارائه کردند. 

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به اظهارنظر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره این مسئله اشاره کرد و گفت: در‌‌نهایت این نظر مجلس به بانک مرکزی اعلام شد که باید در عرصه‌های مختلف نسبت به حل این مشکل به نحو عام اقدام شود و اگر نیاز است بخش‌های دیگر کشور ازجمله مجلس در راستای حل این مشکل تصمیم‌گیری کند، ظرف یک هفته آینده گزارش خود را از طریق دولت اعلام کنند و اگر خودشان می‌توانند مشکل را در دولت حل و فصل کنند، به نحوی که نگرانی همه کسانی که سرمایه در این موسسه‌ها گذاشته‌اند، رفع شود. 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بر این اساس از بانک خواستیم که در جلسه‌ای این موضوع را به سرعت مطرح کنند و همچنین پیشنهادی ازسوی مجلس مطرح شد که اگر به آن شکل عمل شود، می‌تواند رافع مشکلات باشد. 

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که تا هفته آینده با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز