خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

طرح اصلاح موادی از قانون وظایف و انتخابات شورای اسلامی و انتخاب شهرداران اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۳۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس که به رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، ‌ وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، اختصاص داشت، موادی از آن‌را اصلاح کردند.

نمایندگان مصوب کردند که در جزء دوم بند الف ماده ۲۸ این قانون کلمه «ایران» پس از عبارت «هیات رییسه اتاق اسناد» اضافه شود. بر این اساس جزء دوم بند الف ماده ۲۸ بر این مبنا خواهد بود که عبارت «رییس سازمان نظام پزشکی ایران» و عبارت «رییس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیات رییسه اتاق اصناف ایران، ‌مدیران کل و سرپرستان ادارات کل ستادی مجلس شورای اسلامی» اضافه می‌شود. 

همچنین تبصره ۳ ماده ۶۱ این قانون نیز که براساس آن آرای صادره از مراجع صالح قضایی در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی درخصوص رسیدگی به شکواییه داوطلبان بعد از تایید صحت انتخابات و اعلام نتیجه منطبق بر مواد ۵۵ و ۵۶ این قانون، ‌تاثیری در فرایند و نتیجه انتخابات ندارد، حذف شد. 

علاوه بر این، مقرر شد بند ۳ و ۴ از ماده الحاقی قانون مذکور که درخصوص الحاق موادی به قانون انتخابات شورای اسلامی کشور بود، با رای نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان حذف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز