خبرگزاری کار ایران

قاضی سراج در بازدید از بازرسی کل استان مازندران تأکید کرد:

برخورد قاطع سازمان بازرسی کل کشور با تخریب جنگل‌ها و دریاخواری در شمال کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۲۴۵

رییس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر امروز از بازرسی کل استان مازندران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، قاضی ناصر سراج پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بازرسی کل استان مازندران، با تأکید بر برخورد با زمین خواری و جنگل خواری در کشور خاطرنشان کرد: در موضوع مبارزه با جنگل خواری، ما به دنبال این نیستیم که یک کشاورز روستایی و باغدار بومی که می‌خواهد برای فرزندانش منزلی بسازد، دچار مشکل شود. بلکه هدف ما مهمانان ناخوانده‌ای هستند که از سایر استان‌ها به استان‌های شمالی می‌آیند و کوه‌ها و جنگل‌ها را تخریب کرده تا ویلاهای کذایی بسازند و ماهی یا سالی یک بار در آنجا سکونت موقت داشته باشند که باید با این گونه موارد برخورد جدی صورت گیرد. همچنین در خصوص جنگل خواری اقداماتی انجام شده و دستورالعمل ۱۰ بندی با امضای وزیر جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ شده که باید به‌شدت بر اجرای آن نظارت شود تا از قلع و قمع شدن جنگل‌ها جلوگیری شود.

او تصریح کرد: سازمان بازرسی نمی‌تواند به همه سوء جریانات دسترسی داشته باشد، ‌ اما ظرفیت‌های قانونی خوبی وجود دارد که می‌شود از طریق آن از سوء جریانات جلوگیری کرد به‌طور مثال ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تأکید دارد بازرسان، حراست‌ها، حفاظت اطلاعات و حسابرسان دستگاه‌ها موظفند در صورت مشاهده هرگونه سوء جریان به سازمان بازرسی گزارش کنند که در صورت عدم تمکین و همکاری، اعمال مجازات قانونی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر ضرورت همکاری مسئولان استان‌ها گفت: خوشبختانه مسئولان استان مازندران با سازمان بازرسی و دستگاه قضا همکاری‌های خوبی دارند و باید بتوانیم در استان مازندران از این ظرفیت در جهت دریافت گزارش‌ها استفاده کنیم.

او با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مسئولان دستگاه قضایی با معظم له به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتشان چندین بار به سازمان بازرسی اشاره داشته و از این سازمان به عنوان یکی از بازوان اصلی قوه قضائیه یاد کردند که نشان از اهمیت سازمان بازرسی کل کشور دارد. با فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه سازمان بازرسی سنگین‌تر شده و ما باید به این بیانات و فرامین لبیک بگوییم.

قاضی سراج با تشریح شعار امسال افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده که ما باید در راستای فرمایش معظم له به این امر توجه جدی داشته باشیم و اقدام کنیم.

او گفت: مشکل اصلی تولید و اشتغال، کمبود نقدینگی و پول در گردش است که باید پیگیری کنیم تا بانک‌ها موظف شوند به تولیدکنندگان تسهیلات پرداخت نمایند تا مشکلات آنان برطرف گردد. چرا که معتقدیم اگر مشکل اشتغال مرتفع گردد بسیاری از مشکلات دستگاه قضایی رفع خواهد شد. اگر به زندان‌ها مراجعه کنیم خواهیم دید که اکثراً به خاطر نداشتن شغل این اتفاق برایشان رقم خورده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مشکلاتی که قاچاق برای کشور ایجاد کرده، ‌ افزود: در بحث قاچاق مشکل جدی وجود دارد. به جهت آنکه قاچاق زیاد است، بسیاری از تولیدی‌ها فروششان به حداقل رسیده در نتیجه نقدینگی نداشته و متضرر شده‌اند.

در این بازدید، ابراهیم شاهرخیان معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان، قاضی سراج را همراهی می‌کرد. در ادامه این بازدید، محمد حسن اسدی کیاپی بازرس کل استان مازندران به بیان برخی از مسایل و مشکلات استان پرداخت.

پیش از این در ۲۸ خرداد ماه گذشته مراسم معارفه محمد حسن اسدی کیاپی با حضور ابراهیم شاهرخیان معاون برنامه ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور و برخی مقامات استانی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز