خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران؛

تا تضمین وجود نداشته باشد کار نمی‌کنم/ نهادهایی که ادعای انقلابی‌گری دارند، ما تخریب نکنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۵۳۶

وزیر بهداشت گفت: قرار نیست ما زندگی و امورات شخصی خود را بگذاریم به وسط میدان بیاییم، چهار سال صادقانه برای مردم و انقلاب کار کنیم و در عین حال کتک بخوریم. من این گونه برای کشور کار نمی کنم .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران، درباره بررسی تخلفات دارویی با ابراز نارضایتی از فضای رسانه‌ای کشور گفت: معمولا حدس و گمان‌ها و شایعاتی وجود دارد. جایی که باید قضاوت کند، دادگاه و دستگاه قضایی است و اگر شخصی در هرجا اگر اشکالی را می‌بیند باید طبعا باید به دیوان سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات و همچنین دادگاه‌ها شکایتش را ارائه کند و در صورتی که اگر کسی محکوم شد، آن را اعلام می‌کنند. 

قبل از اثبات جرم اتهام‌زنی می‌کنند

او با بیان اینکه متاسفانه یک سنت زشت خلاف شرع، قانون و اخلاق در کشور به راه افتاده و کسی هم با آن برخورد نمی‌کند، اظهار داشت: دستگاه‌ها، جمعیت‌ها، افراد و رسانه‌هایی قبل از اینکه جرم کسی ثابت شود آنها را مطرح می‌کند و باعث آبروی‌ریزی شخص و خانواده آنها می‌شوند و چه‌بسا در همین اقدامات هم یک‌جور منفعت‌طلبی و باج‌گیری وجود داشته باشد. 

مسیر مشخص شدن تخلفات روشن است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ممکن است در حوزه‌های تحت مدیریت ما اشکالاتی وجود داشته باشد، اگر کسی خطایی کرده قانون مشخص کرده است که از چه مسیری باید به تخلفاتش و بر طبق آن مجازات شود. 

دستگاه قضایی مورد اعتماد ماست

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه اگر قانون را قبول نداریم پس بهتر است که حرفی نزنیم، تصریح کرد: دستگاه قضایی مورد اعتماد ماست و آن را قبول داریم و برطبق آن عمل می‌کنیم و خودمان را مبرا از خطا نمی‌دانیم. 

او با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان یک مجموعه ۴۵۰ هزار نفری است که ممکن است کاستی‌هایی نیز داشته باشد،  خاطرنشان کرد: ما اصلا قابل قیاس با بزرگان نیستیم. در دستگاهای تحت پوشش آنها هم ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد، مهم این است که همه به دستگاه قضایی اعتماد کنیم و اگر مدارکی داریم به آنها بدهیم و هرچه آنها فرمودند قبول کنیم.

برای حضور در کابینه با من صحبت شده است 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای حضور وی در کابینه دوازدهم صحبتی شده است یا خیر؟ ابراز داشت: در مورد حضورم در کابینه صحبت‌هایی شده اما اگر بخواهم صادقانه بگویم این گونه نمی‌شود، کار کرد. قرار نیست ما زندگی و امورات شخصی خود را بگذاریم و به وسط میدان بیاییم، چهار سال صادقانه برای مردم و انقلاب کار کنیم و در عین حال، کتک بخوریم. من این گونه برای کشور کار نمی‌کنم. 

نهادهایی که ادعای انقلابی‌گری دارند، ما تخریب نکنند 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه من حاضرم جانم را برای کشورم بدهم، عنوان کرد: آن‌هایی که ادعای انقلاب‌گری دارند و به نهادهای مقدس وابسته هستند، دیگر ما را نزنند. حالا اگر کسانی که ما را می‌زنند وابسته به صدای آمریکا و انگلیس هستند. نمی‌شود دستگاه‌هایی که پولشان را از ملت و اعتبارشان را از شهدا و انقلاب می‌گیرند، ما را تخریب کنند. 

تا تضمین وجود نداشته باشد کار نمی‌کنم

او با بیان اینکه شایعات مربوط به حوزه‌ تحت مسئولیت من یعنی بهداشت و درمان با روح و روان مردم سروکار دارد، یادآور شد: رسانه، مردم را تحریک می‌کند و اداره امور را از دست می‌گیرند. تا زمانی تضمینی وجود نداشته باشد که هم‌جنس‌هایمان ما را اذیت نمی‌کنند، کار نمی‌کنم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاتمه بیان کرد: دولت هر روز باید تنش بلرزد که فلان خبرگزاری و روزنامه چه کرده است. ما باید یک‌سره درگیر حاشیه باشیم و از مردم غافل می‌شویم. تا تضمین وجود نداشته باشد کار نمی‌کنم. نقد خوب است اما متاسفانه اذیت و آزار را در کشورمان نقد می‌دانم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز