خبرگزاری کار ایران

موسوی‌لاری:

اینکه فقط دو مهندس شهری در شورای شهر باشند، کافی نیست/ خارج از حب و بغض حزبی نقد کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۳۶

نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: باید حرمت شورا‌ها حفظ شود، احترام امام‌زاده به متولی‌اش است، خود اعضا باید کاری کنند که این اتقاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالواحد موسوی‌لاری در نشست هم‌اندیشی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان با شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها و منتخبان شوراهای استان‌ها گفت: ترکیب شوراهای حاضر کشوری است، بالاخره جریان اصلاحات در قالب شوراهای استانی تلاش کرد چهره‌هایی که می‌توانند امور را به خوبی انجام دهد، انتخاب کند.

او ادامه داد: آنچه که کارساز است، رای مردم است. شوراهای اصلاحات تصمیم‌ساز کشور را هم می‌توان فرع موضوع قرار داد.

موسوی‌لاری با اشاره به اینکه مهم حرکت جریان اصلاحات است، عنوان کرد: از سال ۹۲ تصمیم گرفتیم گام به گام پیش برویم با تکیه بر خرد جمعی که تا سال ۹۶ هم ادامه داشت. باید ضعف‌هایمان را ببینیم و خارج از حب و بغض حزبی نقد کنیم.

او خاطرنشان کرد: در این ۶ سال احزاب نقش اول را داشتند و باید مشخص شود چه جایگاهی دارند.

موسوی‌لاری تاکید کرد: مرکز در انتخابات نقش هماهنگ‌کننده را داشت و استان‌ها خود تصمیم‌گیرنده بودند که باید این موضوعات مورد ارزیابی قرار گیرند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: جریان‌ها نمی‌توانند وقتی کار را آغاز کردند نیمه‌‌‌کاره آن را رها کنند، انتخاب مردم پله اول بوده است و منتخبان بعد از وارد شدن به شورا نباید این را فراموش کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: در جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مقرر شد این شورا کارش را ادامه دهد اما نواقص را اصلاح کند.

او ادامه داد: در حال حاضر روی نقطه ارزیابی قرار داریم، باید بگویم که انتخابات تمام شده و نباید بحث کنیم چه بود و چه شد و چرا فلان آقا انتخاب شد؟

موسوی‌لاری خطاب به منتخبان عنوان کرد: شورا‌ها در جمهوری اسلامی بسط‌دهنده حضور مردم هستند و تعریف روشن از مردم‌سالاری را می‌توان در شورا‌ها مشاهده کرد.

او ادامه داد: شکل‌گیری شورا‌ها خودش یک مساله و پاسخ به نیاز مردم بود. اما عده‌ای دوست نداشتند که این روند ادامه پیدا کند.

موسوی لاری تاکید کرد: باید حرمت شورا‌ها حفظ شود، احترام امام‌زاده به متولی‌اش است، خود اعضا باید کاری کنند که این اتقاق بیفتد.

او یادآوری کرد: مشاجرات درونی که نمونه‌اش را در شورای اول دیدیم نباید اتفاق بیفتد، اختلاف سلیقه عادی است.

موسوی‌لاری در ادامه با اشاره به ساز و کار انتخاب اعضا گفت: تصمیم گرفته شد بر اساس حوزه تخصصی افراد انتخاب شوند که این هم محل اشکال شد، اینکه فقط دو مهندس شهری در شورای شهر باشند، کافی نیست.

نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به بحث تخصص افراد در موضوعات مختلف بیان کرد: آن کسی که در حوزه تخصصی محیط‌زیست است با کسی که حقوق دان است اختلاف نظر دارند. اما باید به گونه‌ای گفت‌وگو کنند که از راه حقوقی مسائل محیط‌زیست رفع شود.

او ادامه داد: دوستانی که در شورا رفتند، از جریان‌ها و احزاب مختلف و با سلیقه مختلف هستند که نشان می‌دهد تکثر را پذیرفتیم اما نباید شورای شهر به گونه‌ای رفتار کند که امید مردم ناامید شود. لذا شورای شهر  آمده باری از دوش مردم بردارد.

موسوی لاری افزود :مشکلات عدیده وجود دارد که باید حتما آن‌ها را با  تدبیر حل کرد و اصلاحاتی که در عرضه خود به مردم موفق بوده است حتما در ادامه کار هم همین گونه است و باید ادامه داشته باشد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری بیان کرد: آنها باید افرادی را انتخاب کنند که مردم رضایت داشته باشند از اینکه نیرویی قوی برای کار در شهر انتخاب شده است.

او با تاکید بر توجه جدی به شوراهای بالادستی گفت: تصمیماتی که در شوراهای کلان شهرها گرفته می‌شود بر استان‌ها و شهرها اثر می‌گذارد و همچنین مباحث شوراهای شهرستان بر بخش‌هایی کوچک‌تر اثرگذار است و باید شوراهای بالادستی را جدی تلقی کرد.

 موسوی لاری با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها در طراز دولت است، گفت: شورای عالی استان‌ها می‌تواند لایحه و طرح تهیه کند و آن را مصوب کند که این اختیار را خود مجلس ندارد. از شوراهای استان‌ها و شهرستان‌ها تقاضا دارم شوراهای  بالادستی را جدی بگیرند.

او با اشاره به گفتمان اصلاحات گفت: مردم این گفتمان را قبول کرده‌اند اما افرادی را داریم که با  یک پیام جهت‌دهی می‌کنند و مردم هم از آن جهت‌دهی پیروی می‌کنند. دو گفتمان بیشتر اصولگرا و اصلاح‌طلب در  کشور نداریم  و اعتدال روشی برای رسیدن به اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی است. مردم با گفتمان اصلاحات پیوند خوردند البته موانع و مشکلات پیش رو وجود دارد و نباید از گفته‌های دیگران عصبانی شویم  و فضا را به سوی ناآرامی بکشانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز