خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان تعزیرات حکومتی:

در مبارزه با قاچاق، باید بر مبارزه و پیشگیری بصورت همزمان توجه شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۹۵۲

همایش سراسری مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی با حضور ریاست این سازمان در سالن کنفرانس دادگستری مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی امیری اصفهانی در همایش  سراسری مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به مسئولیت اجتماعی و نقش آفرینی هر فرد در عرصه هدایت آحاد جامعه، گفت: اگرچه دعا کردن برای ظهور امام زمان (عج) ضرورتی انکار ناپذیر است اما وظیفه بزرگ‌تر در این عرصه، انجام اقداماتی است که بستر ظهور آن حضرت را هموار کند. لذا هر رفتاری که موجب تاخیر در این امر شود، نتیجتا عده‌ای را از نعمت هدایت محروم می‌سازد و مسئولیت پاسخگویی در برابر حق تضییع شده هدایت را ایجاد می‌کند. یعنی به این نکته توجه شود که هر قول و فعلی که انجام می‌شود، به چه میزان، در تعجیل یا تاخیر ظهور امام زمان سهم دارد؟ 

او افزود: اگر گفته شود که حق الناس فقط مال مردم نیست و حق هدایت عمومی، یکی از مصادیق حق الناس سخنی به گزاف نیست. 

امیری اصفهانی با مقایسه ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام‌های سیاسی موجود در دنیا، وجود این نظام مقدس را ظرفیت بالقوه‌ای دانست که می‌تواند نقش ویژه‌ای در بسترسازی حکومت جهانی آن حضرت داشته باشد. از این رو تثبیت و تقویت ارکان و اهداف جمهوری اسلامی ایران، ضرورتی عقلی و دینی و قانونی است. 

رییس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن اشاره به مسئولیت فردی و اجتماعی هر فرد، اظهار داشت: ‌ با ایفای صحیح نقش فردی، اعمال نقش موثر اجتماعی میسر می‌شود. 

او با استناد به اصل سوم قانون اساسی و بیان وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد محیط مساعد رشد فضائل اخلاقی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی، به نقش سازمان تعزیرات حکومتی در سالم سازی فعالیت‌های اقتصادی و تسهیل استیفای حقوق آحاد جامعه اشاره کرد و بر مواجهه موثر با تخلفات اقتصادی داخل در صلاحیت این سازمان از حیث احقاق حقوق مردم و ایجاد آرامش روانی در جامعه و نقش آفرینی موثر‌تر دولت در انتظام بخشی امور تاکید کرد. 

او اظهار داشت: در عرصه مواجهه موثر با قاچاق، باید به دو بال مبارزه و پیشگیری، بصورت همزمان توجه شود. زیرا تمرکز بر یکی از این دو، بدون برنامه‌ریزی و اقدام نسبت به موضوع دیگر، نتیجه‌ای در بر ندارد. و هر چند که ماموریت سازمان تعزیرات حکومتی در امر رسیدگی ظهور دارد لیکن در این فرآیند و مولفه‌های موثر و مرتبط با آن، باید به مقوله پیشگیری هم توجه خاص شود. و از این پس باید رویکرد و اقدامات پیشگیرانه، در کنار فعالیت‌های مقابله‌ای بصورت توامان مورد نظر باشد. 

امیری اصفهانی در ادامه به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخت و بر ارتقاء نقش و اثربخشی سازمان تعزیرات حکومتی، با استفاده بهینه و بهنگام از امکانات و منابع و اختیارات قانونی تاکید کرد و رسیدگی دقیق و سریع و مبتنی بر واقعیات جامعه و برخورد قانونی و منصفانه را خواستار شد. 

او با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات، سازمانی حرفه‌ای و تخصص محور است، بر تقویت رویکرد اجتماعی در این سازمان تاکید کرد و عنوان داشت: استیفای حقوق مردم در عرصه بهره‌مندی از عرضه کالا و خدمات مطلوب، از مهم‌ترین اهداف سازمان است که همواره باید مورد توجه باشد. 

او با اشاره به نقش ویرانگر قاچاق کالا در حوزه اقتصاد ملی، حمایت از فعالیت‌های سالم اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در تولید و نتیجتا بهبود شاخص اشتغال و کاهش بیکاری و نیز گردش موثر و مشروع ثروت در جامعه را از راهبردهای جدی سازمان تعزیرات حکومتی دانست و توقعات خود از مدیران سازمان را در این عرصه تشریح کرد. 

رییس سازمان تعزیرات حکومتی، ضمن تاکید بر ضرورت تجدیدنظر اساسی در ساز و کار‌ها و رفتارهای ناظر به ایفای مطلوب و موثر وظیفه قانونی، تناسب، پویایی و اثربخشی آن‌ها را امری غیر قابل اجتناب دانست و تسریع در این موضوع را خواستار شد. 

او همچنین لزوم ارتقاء شاخص‌های سلامت و پاکدستی، بهره وری، حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و توجه به برخوردهای مبتنی بر کرامت انسانی در فرآیند رسیدگی را مورد بحث قرار داد و بر موضوع برنامه ریزی و توجه به اولویت‌های مبتنی بر سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی و بویژه قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در این حوزه تاکید کرد. 

امیری اصفهانی، کاربرد حداکثری فناوری و کاهش ساز و کارهای سنتی و رفتارهای غیر شفاف را همچون هوایی که تنفس می‌شود دانست و نقش ممتاز ارتقاء آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی در کاهش تخلفات اقتصادی و به ویژه قاچاق را تشریح کرد. 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پایان صحبت‌های خود، تقویت مشارکت همه کارکنان سازمان در تصمیم سازی و تصمیم گیری را خواستار شد و مدیران سازمان را به بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل مردم و افزایش مشارکت عمومی و مسئولیت پذیری اجتماعی متذکر شد. 

در ادامه این جلسه، مدیران استانی و ستادی سازمان، به بیان دغدغه‌های خود و مسایل و مشکلات فراروی انجام وظیفه و ماموریت قانونی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز