خبرگزاری کار ایران

عارف:

نتیجه تعامل و همدلی مجلس پنجم با خاتمی نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۰۱۵

رییس فراکسیون امید در یادداشتی به همراهی مجلس پنجم با سیدمحمد خاتمی در رای به کابینه دولت هفتم اشاره کرد و گفت: نتیجه تعامل و همدلى، نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى بلکه تشکیل دولتى مطابق خواسته‌ها و مطالبات مردم بود.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت محمدرضا عارف با موضوع چگونگی هماهنگی دولت و مجلس بدون سهم‌خواهی که در اینستاگرام او منتشر شده به این شرح است:

چگونه می‌شود هماهنگى و همدلى بین مجلس و دولت بدون سهم خواهى فراهم شود؟

پس از پیروزى جریان اصلاحات در انتخابات دوم خرداد ٧٦، نوبت به تشکیل کابینه دولت آقاى خاتمى بود و همزمان نگرانى از راى اعتماد وزراى پیشنهادى در مجلس پنجم وجود داشت.
از یکسو آقاى خاتمى باید پاسخگوى مطالبات برخاسته از رأى بیست میلیونى خود می‌بود و از طرف دیگر نمایندگان مردم که خود مستقیما با رأى مردم انتخاب شده بودند باید در انتخاب کابینه دولت همدل و همراه می‌شدند.
پیش از معرفی کابینه، برخى گمانه‌زنى‌ها حکایت از این داشت که به سختى می‌توان از مجلس پنجم راى اعتماد گرفت و نقل قول هایی که در آن روزها مطرح میشد هم حکایت از همین رویه داشت.
اما جریان اصلاحات که همواره به گفتگو در ابعاد ملى قائل بوده است، پیشقدم شد و در جلسات منظمى با نمایندگان شریف مردم، در مجلس شوراى اسلامى گفتگو و رایزنى کرد. 
نتیجه این تعامل و همدلى، نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى. بلکه محیطى را فرآهم کرد که وزراى پیشنهادى دولت آقاى خاتمى که بنده هم یکى از آنها بودم با رأى چشمگیرى موفق به کسب رأى اعتماد شدند و تشکیل دولتى مطابق خواسته‌ها و مطالبات مردم محقق شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز