خبرگزاری کار ایران

در جلسه تصویب بودجه دفاعی آمریکا؛

طرح محدودیت‌های علیه برنامه موشکی ایران تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۱۹۴

مجلس نمایندگان آمریکا به طرح سناتورهای آمریکایی برای تمدید مدت زمان لزوم اطلاع رسانی رییس جمهور آمریکا در باره اقدامات موشکی ایران به کنگره تا سال ۲۰۲۲ رای داد.

به گزارش ایلنا، مجله «پولیتیکو» نوشت: «قانون اختیارات دفاع ملی» آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۸ به تصویب رسید. این لایحه اکنون برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب مجلس نمایندگان برسد. 

یکی از متمم‌های الحاقی این لایحه، طرحی است که یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا علیه برنامه موشکی ایران پیشنهاد داده و روز جمعه به تصویب رسید. طرح «روبن کوهن»، قانونگذار دموکرات آمریکا خواستار تمدید برخی از محدودیت‌ها علیه برنامه موشکی ایران است. 

دولت آمریکا به موجب یک مصوبه قانونی قبلی موظف است آزمایش‌های موشکی تمدید شده ایران را ظرف حداکثر ۴۸ ساعت به کنگره آمریکا گزارش دهد. مهلت اجرای این قانون، در سال ۲۰۱۹ به اتمام می‌رسد. 

در حالی که هنوز یک سال تا منقضی شدن آن مصوبه باقی مانده، طرح «کوهن» خواستار تمدید آن تا سال ۲۰۲۲ شده است. 

وی در بیانیه‌ای از تصویب طرح خودش در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا ابراز خشنودی کرد و نوشت: اطمینان از اینکه ایالات متحده راهبردی طولانی مدت برای جلوگیری از اقدام ایران در توسعه بیشتر برنامه موشکی‌اش دارد، برای منافع ملی ما ضروری است. 

به گزارش ایلنا، دولت ترامپ در شش ماه گذشته موظف بود هر نوع اقدام موشکی ایران را طی ۴۸ ساعت به کنگره اطلاع رسانی کند. حال بر اساس قاعده جدید لزوم اطلاع رسانی به کنگره که پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ منقضی می‌شد، تا ۲۰۲۲ تمدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز