خبرگزاری کار ایران

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا:

معرفی امین‌زاده به عنوان وزیر دادگستری پاسخی به مطالبه حضور زنان در دولت است/ او می‌تواند تنش‌های دولت و قوه قضاییه را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۲۰۵

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکید کرد: این انتظار وجود دارد که آقای روحانی از ظرفیت‌های زنان در دولت بیشتر از هر زمان دیگری استفاده کند و معرفی خانم امین‌زاده در مسئولیت وزارت دادگستری می‌تواند پاسخی به این مطالبه باشد.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص مطرح شدن الهام‌ امین‌زاده به عنوان وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: معتقد هستم اگر خانم الهام امین‌زاده به عنوان وزیر دادگستری انتخاب و مطرح شوند، انتخاب شایسته و بجایی صورت گرفته است.

او در تشریح نظر در این باره اظهار داشت: خانم امین‌زاده یک حقوقدان است و قبل از اینکه با دولت روحانی همکاری‌اش را در قالب معاونت و دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی آغاز کند، به عنوان استاد حقوق دانشگاه تهران فعالیت می‌کرد و جزو بهترین استادان این رشته محسوب می‌شدند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با یادآوری مسئولیت‌های اجرایی الهام امین‌زاده تصریح کرد:‌ خانم امین‌زاده جدا از تدریس، چندین سال معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بودند و مسئولیت مرکز عالی مطالعات بین‌المللی را برعهده داشتند و در همه این مسئولیت‌ها نیز نشان دادند علاوه بر سواد خوب‌شان، از نظر اجرایی نیز موفق هستند.

زیباکلام افزود: در مدتی هم که خانم امین‌زاده معاون و مشاور رئیس‌جمهور بودند، عملکرد موفقی داشتند. نمونه آن را می‌توان تنظیم منشور حقوق شهروندی است که به‌خوبی صورت گرفته است.

او با اشاره به مطالبه حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: این انتظار وجود دارد که آقای روحانی از ظرفیت‌های زنان در دولت بیشتر از هر زمان دیگری استفاده کند و معرفی خانم امین‌زاده در این مسئولیت نیز می‌تواند پاسخی به این مطالبه باشد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که الهام امین‌زاده تا چه اندازه می‌تواند میان قوه قضاییه و دولت هماهنگی ایجاد کند؟ ابراز داشت: خانم امین‌زاده فارغ از ویژگی‌های علمی – اجرایی، از نظر سیاسی تا حد بسیار زیادی معتدل و واقع‌گرا است و در سال‌هایی که مسئولیت داشتند، در عمل نشان دادند که فردی تندرویی نیست و واقع‌بین است.

زیباکلام عنوان کرد: کار وزیر دادگستری دولت دوازدهم از این جهت برای ایجاد هماهنگی میان این دو قوه، مسئولیت دشواری است اما خانم امین‌زاده می‌تواند تنش‌ها میان دو قوه را کاهش داده و هماهنگی بیشتری میان قوا ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز