خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

صالحی درگذشت مریم میرزاخانی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۴۶۲

رئیس سازمان انرژی اتمی درگذشت نابهنگام مریم میرزاخانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت علی اکبر صالحی به شرح زیر است:

اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إِلَیهِ راجِعون

با دریغ و افسوس بسیار اطلاع یافتم که چهره درخشان جامعه علمی و دانشگاهی کشور و نماد و نماینده شایسته فرهنگ و تمدّن ایرانی - اسلامی در مجامع و محافل بین‌المللی، سرکار خانم دکتر مریم میرزاخانی، جامه از این خاکدان برگرفته و به جاودانگی پیوسته است.

آن نادره دوران و فرزند برومندِ ایران، یکی از پرورش‌یافتگان مکتبِ علمی دانشگاه صنعتی شریف بود که به واسطه بهره‌مندی از توانمندی‌های ذاتی خویش و در پرتو مجاهدتی خستگی‌ناپذیر، بر فلکِ سروری عروج نمود و به عنوان ریاضیدان و پژوهشگری ژرف‌اندیش، نشان جهانی فیلدز را به خود اختصاص داد.

اینجانب به نمایندگی از سوی خانواده بزرگ و افتخارآفرینِ صنعت هسته‌ای کشور، درگذشتِ نابهنگام و تألم‌بار آن عزیز را به پیشگاه ملّت شریف ایران به ویژه خانواده معزّز و مکرّم ایشان و تمام دانش‌پژوهان و فرهیختگان ایرانی در سر تا سر جهان تسلیت عرض نموده و از درگاه یگانه هستی‌بخش برای آن بانوی بزرگوار غفران و رضوان الهی مسئلت می‌نمایم.

اگرچه فائق آمدن بر غمِ فقدان و هجران چنین گوهری جهان تاب و بی‌مثال، به سادگی امکانپذیر نخواهد بود امّا باید به حکم تقدیر ایزدی گردن نهاد و آتش سینه را به آب لطف و عنایت الهی و تسلیم مؤمنانه در برابر حکمت و مشیّت آسمانی فرونشاند. باشد تا ذاتِ اقدس خداوندی بر بندگان خویش رحمت آورد و به فیض و کَرََمش به داغداران و دلسوختگانِ این ضایعۀ جانکاه، آرامش بخشد.

نشاید پاره کردن جامه و روی           که مردم تحتِ امرِ کردگارند

ولیکن با چنین داغِ جگرسوز             نمی‌شاید که فریادی ندارند

علی اکبر صالحی 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز