خبرگزاری کار ایران

یادداشت ابوالفضل فاتح در سوگ مریم میرزاخانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۳۳

ابوالفضل فاتح روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در یادداشتی برای مریم میرزاخانی نوشت: او در آغاز راه بسیار درخشید، بالاترین مقامات و جوایز علمی را کسب و می‌توانست نقطه عطفی در علم ریاضیات جهان باشد.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت ابوالفضل فاتح به این شرح است:

بسمه تعالی

بارها برای شهیدانمان گریسته ام. برای امام، علما و روشنفکران دردآشنا و نخبگان دلسوز و دانشمندان غریب و  مردمان سرآمدمان  نیز گریسته ام.

فقدان  نابغه مسلمان و جوان ایرانی خانم دکتر مریم میرزاخانی نیز حسرتی عمیق و بسیار تلخ را دامن می زند و  اندوهی گزنده برای ایرانیان و جامعه علمی جهان است.

او  در آغاز راه بسیار درخشید، بالاترین مقامات و جوایز علمی را کسب و می توانست  نقطه عطفی  در علم ریاضیات جهان باشد. 

ایران عزیز مهد استعداد های برجسته ایست که در  طی تاریخ و در گوشه گوشه جهان چون مرواریدی درخشیده اند. اینان از جمله سرمایه های اصلی ایران عزیز  برای درخشش در امروز و  آینده اند و ایران و جهان به آنان نازیده اند.

اگر قدردان استعدادهایمان باشیم و پیش از مرگ نیز نام و اقدامات آنان را بزرگ بشماریم و فرصت حضورشان را تنگ نکنیم، ایرانی، سربلندتر، مستحکم تر و افتخار آمیزتر خواهیم داشت.

خدایش رحمت کند و او را که قدردان یکی از والاترین موهبت های خداوند  یعنی استعداد انسانی بود را مشمول رحمت واسعه خود گردانیده و در نزد خود آرامش ابدی  ارزانی فرماید.

ابوالفضل فاتح

24 تیرماه 1396

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز