خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری کنگره خبر داد؛

آمریکا برای دومین بار پایبندی ایران به برجام را اعلام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۳۹۱

پایگاه اطلاع رسانی «هیل» که به کنگره آمریکا تعلق دارد برای دومین بار از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ وزارت خارجه این کشور تصمیم گرفته اعلام کند ایران به همه تعهداتش در برجام پایبند بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «هیل» که به کنگره آمریکا تعلق دارد برای دومین بار از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ وزارت خارجه این کشور تصمیم گرفته اعلام کند ایران به همه تعهداتش در برجام پایبند بوده است.

در این گزارش ادعا شده: اگر این درست باشد این دومین خطای دولت در ارتباط با برجام است. در دو سال گذشته اطلاعات غیرقابل انکاری درباره نقض برجام توسط تهران از جمله عبور از حد قانونی اورنیوم غنی شده و تولید آب سنگین دیده شده است. 

به ادعای این پایگاه خبری، صدور گواهی تایید پایبندی ایران به برجام یک خطای ناخواسته است چرا که بخش الزام‌آور برجام بر اساس قانون بازبینی توافق هسته‌ای به تایید یا عدم تایید پایبندی ایران به برجام بستگی ندارد. 

این پایگاه خبری مدعی شد وزیر خارجه می‌تواند اعلام کند که آمادگی تایید پایبندی  ایران را به این دلیل که آمریکا در حال بازبینی برجام، است ندارد. این سیاست بی‌طرفی واقعی است و می‌تواند مادامی که بازرسی‌ها در جریان است، ادامه داشته باشد.  تایید پایبندی ایران به برجام از بی‌طرفی به دور است. در واقع این کار می‌تواند اعتبار آمریکا را خدشه‌دار کرده و تصمیم بعدی آمریکا برای لغو احتمالی این توافق را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

نویسنده این گزارش با اشاره به اظهارات ضدایرانی ترامپ نوشت: ترامپ بار‌ها درباره توافق هسته‌ای به وضوح اظهارنظر کرده است. این توافق آن‌طور که برخی مدعی‌اند چیزی نیست که قابل بازبینی باشد؛ چرا که هیچ شانسی وجود ندارد که ایران چنین تغییرات مهمی را قبول کند. اصلا باید چنین کند؟ اوباما امتیازات قابل توجهی به ایران در توافق هسته‌ای داده و هیچ دلیلی هم وجود ندارد که چین و روسیه با رویکردهای ما موافق باشند. 

نویسنده مدعی شد: در این شرایط عقب‌نشینی از برجام باید اولویت اصلی باشد. حتی فرض بر این است که بر خلاف واقعیت ایران به برجام پایبند است. اگر ایران به برجام هم پایبند باشد این برای منافع ملی آمریکا مضر است. در دولت ترامپ حامیان ترامپ مدعی‌اند که نقض برجام به آمریکا آسیب خواهد زد. 

نویسنده در پایان مدعی شد: این بی‌معنی است. اولویت رییس جمهور این است که شهروندان آمریکایی را از تهدیدات خارجی دور کنند. دولت ترامپ نشان داده جسارت لازم برای خروج از قرارداد‌هایی که برای منافع ملی آمریکا مضر است مانند توافق پاریس و تعامل مجدد با کوبا را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز