خبرگزاری کار ایران

سید ابراهیم رئیسی:

عده‌ای در لباس دین نگاه سکولار دارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۵۹

تولیت آستان‌قدس رضوی گفت: حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از علما و طلاب اصفهان اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای در لباس دین، نگاه سکولار دارند. این افراد با وجود قرار داشتن در کسوت روحانیت، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد.

وی افزود: در مقابل، نگاه اسلامی می‌گوید دین پاسخگوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می‌تواند در تمام شئون زندگی انسان جاری باشد.

تولیت آستان‌قدس رضوی تصریح کرد: چنین اشخاصی در زبان از دین سخن می‌گویند اما در قلب و عمل، اعتقادی به کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی ندارند، حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی داشته باشند تا در فراز و فرودها دچار ایستایی نشوند.

وی با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی الگوی پیشرفت مؤمنانه و مستقل است، خاطرنشان کرد: انقلاب می‌خواهد نشان دهد اسلامِ‌مقتدر برای سیاست، اقتصاد، اجتماع و رفاه دنیوی و سعادت اخروی مردم، طرح و برنامه پیشرفت دارد.

رئیسی گفت: حوزه باید برای نیازهای فراوان امروز، برنامه و راه‌حل داشته باشد و با نگاه مسئله‌شناسانه و موضوعی، درصدد پاسخ به مسائل کلان کشور و زندگی مردم برآید.

وی ادامه داد: استخراج مؤلفه‌های پیشرفت مؤمنانه و رفاه مردم در سایه اسلام و استقلال، کار حوزه‌های علمیه است و اگر حوزه به این وظیفه خود به درستی عمل نکند، الگوی انحرافی و پر هزینه همچون نسخه سازش را به‌عنوان نسخه‌های معتبر به جامعه تحمیل خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز