خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تهیه طرحی در دولت برای ساماندهی کولبرها/ هیچ حزبی در نوبت مجوز نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۹۶۲

وزیر کشور از تهیه طرحی در دولت درباره کولبرها و ساماندهی آن‌ها خبر داد و با اشاره به اقدامات این وزارتخانه درباره مواد مخدر گفت: با تلاش‌های وزارت کشور در زمینه درمان، جمع‌آوری و مبارزه با مواد مخدر مدت درمان معتادان از سه ماه به شش ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزارت کشور اقدامات خوبی برای تامین امنیت داخلی و امنیت مرزها انجام داده است به همین دلیل به غیر از حادثه اخیر تروریستی، اتفاقی دیگری رخ نداده است. 

او افزود: قبل از آنکه اقدامات امنیتی در دستورکار قرار گیرد اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داده تا میزان موفقیت‌ها توام با کمترین تلفات باشد نمونه آن کشف ۷۳۰ تن مواد مخدر در سال جدید در سایه همین اقدامات است. اقدامات دیگر حفظ امنیت اماکن عمومی اعم از بازار، مترو، مراسمات عزاداری‌ها، انتخابات، ‌تجمعات‌های انتخاباتی و عمومی، ‌نمازهای جمعه و جماعات و... است که برای آن تلاش‌های بسیاری شده است.

به گفته رحمانی فضلی در طول چهار سال گذشته وزارت کشور در زمینه درمان، جمع‌آوری معتادان، مبارزه با مواد مخدر و حفظ امنیت در مبادی ورودی، موفقیت‌های زیادی به دست آورده به طوری که مدت درمان معتادین از سه ماه به شش ماه افزایش یافته است.

وزیر کشور در مورد اتباع بیگانه نیز اظهار داشت:‌ تعداد اتباع بیگانه به حدود ۲/۵ میلیون نفر می‌رسد که برخی از آن‌ها متولد ایران هستند  و حدود ۱/۵ میلیون نفر آن‌ها مجوز دارند. به طور کلی در اینباره اقدامات مثبتی انجام شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به مجوزهای داده شده به احزاب تصریح کرد:‌ وزارت کشور در طول چهارسال گذشته به ۵۷ حزب مجوز داده است. هیچ حزبی در نوبت مجوز نیست. همچنین به هفت هزار سازمان مردم نهاد مجوز داده شده است.

وزیر کشور در ادامه به سوالات نمایندگان پاسخ داد که امینی‌فرد نماینده ایرانشهر درباره کاهش فعالیت‌های اقتصادی و سطح درآمد بسیار پایین مردم که باعث ناامنی‌ها و آسیب‌های اجتماعی شده سوالی را مطرح کرد و بر لزوم تقویت حمایت و ارتقای نیروی انتظامی تاکید کرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد: موضوع ایرانشهر در شورای امنیت کشور مطرح شده و برای آن طرح جامعی تهیه شده که کلیه مسائل سیاسی و اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ‌امنیتی و انتظامی منطقه را در برمی‌گیرد.

امینی‌فرد در پاسخ‌های وزیر قانع شد ولی خواستار تشکیل جلسه‌ای خاص در این خصوص شد. 

در ادامه جلسه، کمیسیون امنیت ملی بیگلری نماینده سقز و بانه سوالی درباره وضعیت موسسات پولی و مالی و دلیل فعالیت این موسسات بدون مجوز مطرح کرد. سوال دیگر ناظر به وضعیت کولبرها بود که چرا به آن‌ها تیراندازی می‌شود و جانشان را از دست می‌دهند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال ابراز داشت: وزارت کشور برای گرجستان تلاش‌های زیادی کرده است. بحث ساماندهی کولبرها به دولت آمده و ماموریت داده شده طرحی نیز با امضای چهار وزیر تهیه و به دولت داده شده که در صورت رسیدن به نتیجه گام مثبتی برداشته می‌شود. در این رابطه جلساتی برگزار شده و قرار است کمیسیون نیز موضوع را پیگیری کند.

بیگلری از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

همچنین محمدجواد فتحی نماینده تهران به نمایندگی از ده نماینده دیگر این سوال را مطرح کرد که چرا یک روحانی نماینده مجلس نمی‌تواند در محل تولد و شهر خود سخنرانی کند و اجازه سخنرانی به او داده نمی‌شود. دلیل این اتفاقات چیست؟

وزیر کشور در پاسخ بیان کرد:‌ در مورد موضوع آقای مازنی باید بگویم در این دولت بسیاری از این مشکلات حل شد. موضوع آقای مازنی اعتراضات زیادی از طرف گروه‌های مختلف داشت ولی به هر حال قرار شد سخنرانی انجام شود. البته موضوع اجازه سخنرانی در مصلای تهران دست ما نیست به همین دلیل قرار شد در خیابان سخنرانی انجام شود ولی آقای مازنی می‌گوید حضور پیدا نمی‌کند. بعد از این ماجرا دو سخنرانی برایشان پیش‌بینی شد که برگزار کردیم. 

نمایندگان سوال‌کننده نیز از این پاسخ وزیر قانع شدند. 

در ادامه این جلسه، پورحسینی نماینده پارس‌آباد از وزیر کشور درباره علت استفاده ابزاری از نیروی انتظامی و قوه قهریه علیه مردم و ایجاد جبر رعب و وحشت یگان ویژه بدون رعایت عرف، عزت و احترام در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۵ در جلسه معارفه شرکت کشت و صنعت مغان مطرح شد که وزیر در پاسخ یادآور شد:‌ موضوع معارفه شرکت‌ها به وزارت کشور ارتباطی ندارد چون شرکت خصوصی است و نه دولتی. در ضمن شورای تامین موافق برگزاری علنی معارفه نبوده است.

علی رغم این پاسخ‌های وزیر پورحسینی قانع نشد. 

در پایان این جلسه، مقصودی نماینده سبزوار سوالی درباره موضوع درگیری روستای شهرستانک از شهرستان جغتای که در این درگیری یک نفر جان خود را از دست داده مطرح کرد که بر اساس توضیحات وزیر قرار شد این موضوع به صورت دقیق پیگیری شود.

همچنین در ابتدای جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون از زحمات مجموعه وزارت کشور در تامین امنیت کشور تقدیر و تشکر کرد. 

او با اشاره به تلاش‌های گروه‌های تروریستی- تکفیری برای ناامن‌سازی جمهوری اسلامی ایران ضرورت ارائه طرح جدید امنیتی را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت که با توجه به شکست و نابودی تروریست در منطقه و پراکندگی آنان در سایر کشورها تلاش بیشتری خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز