خبرگزاری کار ایران

حجتی در جمع خبرنگاران؛

اینکه در آینده کجا باشم به رییس جمهور مرتبط است/ مردم ما به تازه‌خوری عادت دارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۱۹۲

وزیر کشاورزی در مورد احتمال حضور در شهرداری گفت: من کارمند جناب آقای رییس جمهور هستم و با نظر ایشان عمل می‌کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص دلایل افزایش قیمت پیاز و اینکه آیا تغییر میزان تولید و برداشت سبب این تغییرات در قیمت شده است، گفت: برخی بازار سیاه را انداخته‌اند. البته یک مقدار هم تولید کاهش داشته است. با توجه به ورود تولیدات مناطق سرد و معتدل به بازار، در مرداد و شهریور وضع بهبود می‌یابد. 

او در مورد افزایش قیمت‌ مواد غذایی و اینکه سود این افزایش قیمت‌ها به جیب چه کسانی می‌رود، گفت: این سود به جیب دلال‌ها می‌رود این دست ما نیست. بحث تعزیرات و سازمان بازرسی است. مردم ما به تازه‌خوری عادت دارند؛ بعضی وقت‌ها با توجه به سرما و گرما در یک منطقه ممکن است تولید تغییراتی را مشاهده کند.

حجتی تاکید کرد: ما در تمام کشور پیاز تولید می‌کنیم. یا در مورد خیار و گوجه همین طور است و در هر فصلی هم ما از جاهای مختلف وارد می‌کنیم. در نتیجه وضعیت اقلیمی تنش‌هایی را ایجاد می‌کند؛ البته گوجه و خیار به سمت گلخانه‌ای شدن رفته و چهار فصل شده است.

او در واکنش به این سوال که برخی می‌گویند خسارت خشکسالی به کشاورزان به طور تمام و کمال پرداخت نشده نیز گفت: آنهایی که بیمه بوده‌اند ممکن است به خاطر تخصیص منابعی که سازمان مدیریت برنامه می‌دهد باشد یا مشکلات خزانه دیر و زود شود؛ اما آنهایی که بیمه نیستند و از طریق ستاد حوادث وضعیت شان دنبال می‌شود، گردش کار خود را دارد.

حجتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده، در صورتی که منابع دولت کشش چنین پرداختی ندارد. این‌ها زیر نظر سازمان استاندارد بررسی می‌شود و به وزارت کشور منتقل می‌شود و در دولت تصویب می‌شود.

او در مورد احتمال حضور در شهرداری و اینکه گفته شده در گفت‌وگو با حسن رسولی خواسته اسمش مطرح نشود، گفت: امروز من وزیر جهاد کشاورزی هستم؛ اینکه در آینده کجا باشم به رییس جمهور مرتبط است. در مورد شهرداری بعضی دوستان به ما لطف داشتند و اسم من را مطرح کردند؛ اگر روزی هم دوستان علاقه داشتند من به آنجا منتقل شوم در ‌‌نهایت من کارمند جناب آقای رییس‌جمهور هستم و با نظر ایشان عمل می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز