خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

نکات مورد تاکید ایران در قطعنامه ۵۹۸ محقق شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۳۹

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت صدور قطعنامه ۵۹۸ ضمن انتشار تصویری نوشت: ایران اسلامی قدران شهداء، ایثارگران و مدافعان حرم است.

به گزارش ایلنا، متن این نوشته به شرح زیر است: 

قطعنامه ۵۹۸ در ۳۰ تیرماه ۱۳۶۶ صادر شد و پذیرش آن طی نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور وقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دکوئیار دبیرکل وقت سازمان ملل متحد اعلام شد و بعد از آن هم ستاد سیاسی و جنگ تحمیلی برای پیگیری مذاکرات و اجرای قطعنامه تشکیل شد که با نظر حضرت امام خمینی(ره) مسئولیت آن برعهده وزارت امور خارجه بود. این مذاکرات بسیار فشرده، پیچیده و سخت بود که در تاریخ روابط بین‌الملل کمتر می‌توان شبیه آن را مشاهده کرد و نکات مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران نیز محقق شد که از جمله می‌توان مشخص شدن متجاوز و بازگشت به مرزها را برشمرد که خوشبختانه با ایثارگری‌ها و رشادت‌های فرماندهان، رزمندگان، شهداء، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و فداکاری‌های ملت بزرگ ایران اسلامی و تلاش و همت صورت گرفته در مذاکرات مزبور اجازه نداد در این جنگ نابرابر که با پشتیبانی بخش عمده جهان از صدام حسین متجاوز تحمیل شده بود، ذره‌ای از خاک میهن اسلامی در دست دشمن باقی بماند و این مهم در تاریخ این مرز و بوم بی‌همتاست.

ایران اسلامی قدران شهداء و ایثارگران انقلاب، جنگ تحمیلی و امروز مدافعان حرم و همه دلسوزان کشور در حفظ امنیت، صلح، اقتدار و آرامش این مرز و بوم بوده و هست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز