خبرگزاری کار ایران

رییس‌ قوه قضاییه:

ولایت یک حقیقت بزرگ الهی است/ جاری شدن معارف اهل بیت در دنیا، انسان از غفلت و انحراف دور می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۵۱۷

رییس قوه قضاییه گفت تاکید کرد که بالا‌تر از هر عبادتی دوست داشتن اهل بیت است.

به گزارش ایلنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی در مصلی قائم شهر، اظهار کرد: در روزگاری زندگی می‌کنیم که تعالیم مفسران اصلی قرآنی یک ضرورت است. 

او ادامه داد: در این جهان غربی شدن با سرعت فراوانی در حال انجام است و فراوانی تولید و مصنوعات آن‌ها فراگیر شده است. 

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز روز نیاز به دعاهای قرآنی است، خاطرنشان کرد: اگر معارف اهل بیت در دنیا جاری شود، انسان از غفلت و انحراف دور می‌شود. 

آملی لاریجانی با بیان اینکه هر کسی به اندازه توان خود باید از معارف اهل بیت بهره‌مند شود، گفت: انسان‌ها نباید با بی‌توجهی به این معارف غفلت کنند و از معارف الهی دور بمانند. 

او با بیان اینکه باید به سمت علم‌ حقیقی پیش برویم و بدانیم علمی که باید به دنبالش باشیم چیست، اظهار کرد: علم حقیقی ائمه اطهار هستند و باید از توان علمی آن‌ها استفاده کرد. 

رئیس قوه قضاییه افزود: واقعیت این است که ولایت یک حقیقت بزرگ الهی است و هر ویژگی نیاز به بحث حقیقی دارد؛ اگرچه به قعر امامت و ولایت نخواهیم رسید اما می‌توانیم ویژگی‌های این امامت و ولایت را استفاده کنیم. 

آملی لاریجانی با بیان اینکه بالا‌تر از هر عبادتی دوست داشتن اهل بیت است، گفت: روایات فراوانی درباره بهترین عبادت‌ها وجود دارد. انسان اگر محبت اهل بیت قلب او را در اختیار گرفت تبع اهل بیت می‌شود. 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید باب محبت اهل بیت را برای خود باز کنیم، اظهار کرد: باید خود را در محضر امام حاضر بدانیم. امام معصوم در تمام عوالم حاضر است. محبت اهل بیت کیمیا است. 

او با اشاره به شهادت امام جعفرصادق (ع) عنوان کرد: توسل کنیم به امامی که باب توسل را به روی پیروان باز کرد و همچنین فرصتی برای تربیت چهار هزار شاگرد باز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز