خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه به رویترز خبر داد؛

ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام شکایت‌های زیادی داشت/ روس‌ها از تهران حمایت کردند

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۰۸

یک منبع آگاه که از محتوای نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و شش قدرت جهانی اطلاع داشته به رویترز گفت: ایران در این نشست اعتراضات فراوانی داشته و روس‌ها نیز از ایران حمایت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز دو منبع آگاه مدعی شده‌اند ایران علی رغم اظهارات رسمی علیه آمریکا و متهم کردن این کشور به نقض توافق، روز جمعه تصمیم گرفته برای دومین بار از ماه ژانویه تاکنون از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهان عدول نکند. 

رویترز نوشت: حسن روحانی روز چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدید اقتصادی آمریکا علیه ایران با توافق هسته‌ای تناقض دارد و وعده داد که تهران آن‌ها را مجبور خواهد کرد که به تعهداتشان احترام بگذارند. 

 روز سه‌شنبه دولت ترامپ تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. ایران هر سه ماه یک بار برای نشست‌های کمیسیون مشترک در وین حاضر می‌شد و در این جلسات درباره تصور هر یک از طرف‌ها در خصوص ایجاد هر نوع رخنه‌ای در توافق هسته‌ای بحث و گفت‌و‌گو می‌شود. از این اجلاس برای راه‌اندازی مکانیزم‌های حل و فصل اعتراضات رسمی نیز استفاده می‌شود. 

رویترز با بیان اینکه عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران از پاسخ به سوالاتی درباره اینکه آیا او از این مکانیزم‌ها قرار است استفاده کند یا نه سر باز زده است، نوشت:  عراقچی گفت ما از آمریکا راضی نیستیم. آن‌ها عهدشکنی کردند و ما درباره اینکه آمریکایی‌ها به تعهداتشان پایبند بوده‌اند قانع نشدیم. 

او گفته ایران حق خود را برای واکنش به این بدعهدی‌ها محفوظ می‌داند. 

یک منبع آگاه در این زمینه به رویترز اطلاع داده که ایرانی‌ها شکایت‌های زیادی داشتند و روس‌ها نیز از آن‌ها حمایت کرده‌اند. اما آن‌ها وارد بازی واشنگتن نشده‌اند.

این منبع اگاه که از جلسه روز جمعه خبر داشت گفته ایران از این اجلاس عمومی شامل نمایندگان ایران و آمریکا و روسیه و چین و فرانسه و بریتانیا و آلمان و اتحادیه اروپا برای حل و فصل اختلافات استفاده نکرده است. 

به گزارش رویترز، دولت ترامپ نشان داده در پی افزایش فشار‌ها بر ایران در عین حفظ برجام است. این دولت در حال بررسی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران است و این نه تنها نظارت بر انطباق تهران با توافق هسته‌ای است که مورد تایید دولت قرار گرفته بلکه در خصوص رفتارهای منطقه‌ای ایران نیز هست. رفتاری که به گفته واشنگتن منافع آمریکا در سوریه عراق یمن و لبنان را تضعیف کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز