خبرگزاری کار ایران

به ریاست معاونان وزرای امور خارجه؛

نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۴۱

نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق به ریاست معاونان وزرای امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر امروز در بغداد با نزار خیرالله، معاون سیاسی وزارت خارجه عراق ملاقات و در چارچوب کمیته مشترک سیاسی دو کشور، مسائل مورد اهتمام دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در ابتدای این نشست روسای ایرانی و عراقی کمیته مشترک حقوقی و فنی دو کشور گزارشی از جلسات کمیته مزبور و توافقات و اختلافات موجود ارائه و سپس جابری انصاری و نزار خیرالله دیدگاه‌های خود را در زمینه این گزارش و روش‌های حل مشکلات موجود ارایه کردند.

در پایان این بخش از نشست، توافق شد جلسه جمع‌بندی کمیته حقوقی و فنی صبح فردا برای بررسی مسائل باقیمانده برگزار شود.

در بخش دوم این نشست، طرفین روند همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی را بررسی و در خصوص موانع موجود در برابر گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور تبادل نظر کردند.

جابری انصاری در این نشست بر ضرورت رفع مشکلات بازرگانان و شرکت‌های ایرانی و لزوم تنظیم مقررات تسهیل‌کننده مناسبات تجاری دو کشور تاکید کرد.

مسایل مرتبط با همکاری‌های راهبردی در حوزه انرژی و حمل و نقل، تعاملات بانکی، تعرفه‌های گمرکی، پدیده ریزگردها، روادید تجار و شهروندان، فراهم‌سازی مقدمات برگزاری موفق زیارت اربعینی و تبادل زندانیان در این نشست بررسی شد.

نشست بعدی کمیته سیاسی ایران و عراق امشب در قالب ضیافت شام کاری با حضور جابری انصاری و نزار خیرالله، معاونین وزرای خارجه دو کشور برگزار و طرفین در خصوص مسائل سیاسی و منطقه‌ای تبادل نظر خواهند کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز