خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان:

مقابله با گروه‌های تروریستی نیازمند اقدامات هماهنگ میان کشورهای همسایه است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۱۳۸

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مقابله با شکل‌گیری و گسترش گروه‌های تروریستی و تکفیری نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است.

به گزارش ایلنا، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان عصر امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مهم‌ترین تحولات امنیتی منطقه و همچنین روند همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، امنیتی، آب‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم با وی گفت‌وگو کرد. 

شمخانی در ابتدای این دیدار ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی روز جاری در کابل که به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از مردم مظلوم افغانستان منجر شد، این واقعه تاسف‌آور را به خانواده‌های داغدار، دولت و مردم این کشور تسلیت گفت. 

او با اشاره به درهم‌تنیدگی و غیرقابل گسست بودن امنیت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اظهار داشت: مقابله با شکل‌گیری و گسترش گروه‌های تروریستی و تکفیری نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز نگرانی نسبت به تداوم حمایت‌های مالی و اطلاعاتی و تسلیح گروه‌های تکفیری و تروریستی توسط برخی کشورهای مرتجع منطقه با پوشش ایجاد مدارس دینی و موسسات اجتماعی اظهار داشت: این روند موجب گسترش ناامنی، نزاع‌های فرقه‌ای و مذهبی و مخدوش شدن اقدامات دولت افغانستان برای پیگیری فرآیند توسعه و سازندگی در این کشور می‌شود. 

شمخانی با اشاره به سابقه تمدنی و اشتراکات گسترده فرهنگی میان دو کشور تصریح کرد: تداوم رایزنی‌ها و تبادل تجربیات برای مبارزه با ناامنی موجب شکل‌گیری ثبات، آرامش و رفاه در مرزهای میان دو کشور و زمینه‌ساز بهره‌مندی از منافع پایدار و مشترک خواهد شد. 

او با تاکید بر ضرورت افزایش تحرک و فعالیت کمیته‌های چهارگانه همکاری دوجانبه و رفع موانع موجود خاطرنشان کرد: عدم اهتمام کافی به فعالیت موثر ساختارهای مورد توافق برای حل مشکلات موجود موجب کند شدن روند تحقق اراده سیاسی رهبران دو کشور برای گام برداشتن در مسیر مناسبات مبتنی بر تامین منافع مشترک خواهد شد. 

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران در مسیر تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان بر تداوم مسیر مذاکره به منظور تقویت اقتدار و انسجام دولت وحدت ملی تاکید کرد. 

او افزود: افزایش بی‌ثباتی و تفرقه سیاسی در افغانستان زمینه‌ساز تقویت و نفوذ تروریسم و شکل‌گیری ناامنی قابل گسترش به سایر کشورهای منطقه است. 

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان تاکید کرد: نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان با بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی تلاش مستمر و موثری را برای ریشه‌کنی تروریسم و مقابله با تحرکات اشرار به ویژه در مرزهای مشترک دو کشور اعمال کرده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز