خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

بهینه‌سازی مصرف انرژی از جهت‌گیری‌های اصلی دولت دوازدهم است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۵۵۶

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مسیر صنعت خودرو سازی و قطعه سازی و خدمات پس از فروش آن باید روز به روز اصلاح شود و بهبود پیدا کند، گفت: خدمات پس از فروش باید به قدری گسترده شود که مردم در هر نقطه‌ای از کشور دغدغه مشکلات فنی خودرو را نداشته باشند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه ضمن تبریک ایام مبارک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، افتتاح ایران خودرو کرمانشاه را به مردم این استان تبریک گفت و اظهار داشت: طرح‌هایی که امروز در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید هرکدام می‌تواند نقش مهمی در توسعه کشور و به خصوص این استان ایفا کند.

معاون اول رییس جمهور صنعت خودروسازی را یکی از صنایع پراهمیت و پیشران برشمرد و با تاکید بر ضرورت توجه به صنایع پیشران کشور تصریح کرد: اگر به صنایع پیشران آنطور که باید توجه شود و این صنایع بتوانند با ظرفیت بالا به تولید بپردازند، زنجیره‌های پایین دست این صنایع نیز به حرکت وادار شده و اشتغال زایی فراوانی بهمراه خواهد داشت.

او با یادآوری اینکه صنعت خودروسازی در ایران دوره‌ای طولانی را سپری کرده و امروز صد‌ها هزار نفر در بخش‌های مختلف این صنعت مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگی صنعتی، تحقیق و توسعه و طراحی خودرو بهمراه صنعت خودرو سازی به ایران آمد و امروز محصولات صنعت خودروسازی در ایران روزبه‌روز به بازارهای بین‌المللی صادر و محصولات قدیمی از صحنه خارجی می‌شوند.

جهانگیری افزود: البته این مسیر نیازمند اصلاحات است و مدیران صنعت خودروسازی کشور نباید احساس کنند که محصولات فعلی محصولاتی بی‌عیب و نقص است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد. صنعت خودروسازی زمانی موفق است که مشتری احساس کند خودرو‌هایی با استانداردهای بالا و بین‌المللی سوار شده است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه خوشبختانه امروز صنعت خودروسازی کشور گام‌های بلندی را برداشته است، ابراز داشت: اینکه یک شرکت معتبر بین‌المللی با خودروسازان ایرانی شرکت مشترک تاسیس و تولید مشترک می‌کنند امری بسیار مثبت و نقطه شروع صنعتی شدن در خودروسازی کشور است.

او ادامه داد: باید صنعت قطعه‌سازی و تولید خودرو در کشور به جایگاهی برسد که در تولیدات مشترک بخش زیادی از قطعات ایرانی باشد.

جهانگیری تاکید کرد: خوشبختانه صنعت قطعه‌سازی ایران از توانمندی خوبی برخوردار است و مدیران صنعت خودروسازی کشور باید قدر قطعه‌‌سازان را بدانند و مشکلات آن‌ها را همانند مشکلات خود پیگیری کنند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه خودروسازی صنعتی است که نقش مهمی در اقتصاد ملی، سرمایه‌گذاری، اشتغال و رفاه مردم ایفا می‌کند، عنوان کرد: هدف‌گذاری ما برای افزایش رفاه مردم این بوده است که هر خانواده حداقل از یک خودرو برخوردار باشد و با تلاش‌های صورت گرفته سرانه برخورداری از خودرو در کشور بسیار بالا رفته اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم که باید برای رسیدن به آنجایگاه تلاش کنیم.

او همچنین بر ضرورت خارج شدن خودرو‌های فرسوده تاکید کرد و یادآور شد: یکی از جهت‌گیری‌هایی که باید در دولت دوازدهم دنبال شود بهینه‌سازی مصرف انرژی است چرا که مصرف انرژی در ایران با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست و هم در میان خانوار‌ها، هم در حمل و نقل عمومی و هم در صنعت میزان مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است.

جهانگیری همچنین با اشاره به توسعه فناوری در کشورهای پیشرفته بیان کرد: رشد فناوری در دنیا بصورت لحظه‌ای است و خودرو‌ها به سمت هوشمند شدن حرکت می‌کنند و ما نیز اگر دلسوز ایران هستیم باید به چنین آینده‌ای بیندیشیم و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم همگام با دنیا و رقبای منطقه‌ای خود در صنعت خودروسازی پیش رویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با بیان اینکه کارخانه ایران‌خودرو کرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان بوده است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم برای اجرای این مصوبه تلاش کردیم و پس از حل موانع ظرف دو سال فاز اول این پروژه طراحی و اجرا شد.

محمدرضا نعمت‌زاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی فاز دوم این کارخانه خبر داد و گفت: امروز فاز دوم این کارخانه آغاز می‌شود و امیدوارم این کارخانه بتواند در اشتغال زایی برای مردم استان نقش موثری ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز