خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا؛

اکنون زمان پاره کردن برجام نیست/هنوز درباره طرح تحریم روسیه، ایران و کره شمالی به توافق نهایی نرسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۶۰۶

باب کورکر گفت : هنوز توافقی بر سر طرح تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی صورت نگرفته اما به یک توافق بسیار نزدیک شده ایم.

به گزارش ایلنا، «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره طرح کنگره برای تحریم روسیه، ایران و کره شمالی گفت: ما هنوز کارهایی داریم که باید انجام دهیم. هنوز کار ما به پایان نرسیده، ‌ اما انتظار می‌رود که به زودی به نتیجه برسد. 

این سناتور آمریکایی در ادامه اقدام اعضای مجلس نمایندگان درباره انتشار خبری مبنی بر توافق قانونگذاران بر سر این طرح،  این کار را اقدامی عجولانه توصیف کرد و گفت: سناتور‌ها و اعضای مجلس نمایندگان کماکان در حال بحث و رایزنی درباره این طرح هستند، ‌ اما بسیار به نتیجه‌گیری نزدیک هستیم. 

او تاکید کرد: شما تنها یک بار می‌توانید توافق هسته‌ای را پاره کنید. اکنون زمان پاره کردن توافق نیست؛ چرا که مشکلی در این باره رخ نداده است. باید صبر کرد تا زمانی که همه شرکای ما با ما در این باره همراه شوند. باید برجام را سرسختانه اجرا کرد. ما اکنون از ایرانی‌ها درخواست دسترسی به تاسیسات مختلف این کشور را داشته‌ایم و اگر آنها پاسخ مثبت ندهند، در آن صورت می‌شود توافق را لغو کرد.

روز شنبه تعدادی از اعضای دموکرات و اعضای مجلس نمایندگان و دموکرات‌های سنا اعلام کردند که بر سر طرح تحریم‌های روسیه، ‌ ایران و کره شمالی به توافق دست یافتند و این طرح روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد. 

به گزارش رویترز، طرح اولیه تحریم‌های روسیه و ایران روز ۱۵ ژوئن در مجلس سنا با ۹۸ رای موافق در برابر تنها ۲ رای مخالف به تصویب رسید، ‌ اما این طرح به دلیل یک نقض آئین‌نامه‌ای در مجلس نمایندگان پیش نرفت و رای‌گیری درباره آن انجام نشد. 

نسخه جدید این طرح روز شنبه با افزوده شدن تحریم‌های کره شمالی ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز