خبرگزاری کار ایران

مجلس خبرگان در بیانیه‌ای تاکید کرد؛

حمایت از سپاه پاسداران، وجه المصالحه منافع زودگذر جناحی قرار نگیرد/ توصیه به رییس‌جمهور برای انتخاب اعضای کابینه

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۴۲۱

مجلس خبرگان در بیانیه‌ای تاکید کرد: به ریاست محترم جمهوری توصیه می‌شود در معرفی وزراء و تشکیل کابینه، تعهد، تخصص و ولایت مداری را سرلوحه انتخاب اعضای دولت جدید قرار دهد.

به گزارش ایلنا، مجلس خبرگان رهبری در پایان دومین نشست مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان رهبری به عنوان قلب تپنده نظام اسلامی و پشتیبان ولایت فقیه بر اساس کلام گهربار حضرت امام (ره) که فرمود: (مجلس خبرگان، تقویت رهبری است) در پایان دومین جلسه مشترک خود بر نکات زیر تأکید می‌نماید:

۱. در آستانه تشکیل دولت دوازدهم، ضمن قدردانی از ملت شریف ایران اسلامی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حضور حداکثری را به نمایش گذاردند، به ریاست محترم جمهوری توصیه می‌شود در معرفی وزراء و تشکیل کابینه، تعهد، تخصص و ولایت‌مداری را سرلوحه انتخاب اعضای دولت جدید قرار دهد.

۲. مسائل فرهنگی ـ اجتماعی و آسیب‌های فضای مجازی، یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام است. لذا از دولت و نهادهای فرهنگی کشور می‌خواهد با تکیه بر مبانی دینی و اتخاذ سیاست‌های صحیح و نظارت بر حسن اجرای امور از بروز معضلات اجتماعی و آسیب زا بکاهند.

۳. مجلس خبرگان رهبری با حمایت از سیاست‌های کلی نظام، اقتصاد مقاومتی را با اتکاء به عزم ملی و خودباوری قابل تحقق دانسته و با تاکید بر اجرای این سیاست‌ها که مبتنی بر احکام نورانی اسلام (لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا) و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، راه برون رفت از تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی، فقر و بیکاری را در اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند.

۴. مسأله قدس و انتفاضه مردم مظلوم فلسطین به عنوان آرمان بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در قلوب بیدار جهانیان همچنان زنده است و بحمدلله جوانان مقاوم فلسطینی، امروز به این نتیجه رسیده‌اند که مقاومت، تنها راه مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی است.

۵. حمایت از سپاه پاسداران، بنیه دفاعی و قدرت موشکی جمهوری اسلامی که دستاورد مهم انقلاب اسلامی و ثمره تلاشهای شبانه روزی فرزندان غیور این مرز و بوم است، همواره بایستی به عنوان یک راهبرد و افتخار ملی، پاس داشته شود و نباید وجه المصالحه منافع زودگذر حزبی و جناحی قرار گیرد.

۶. تحریم‌های جدید آمریکا همچون ۳۸ سال گذشته نه تنها تأثیری بر روند رو به جلوی نظام مقدس جمهوری اسلامی و عزم ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی ندارد که اتحاد، انسجام و تکیه بر توانایی‌های خود، شعار (ما می‌توانیم) ‌را در عرصه عمل معنا خواهد نمود.

 احمد جنتی

 رئیس مجلس خبرگان رهبری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز