خبرگزاری کار ایران

پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا:

گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای بیانگر باز بودن دست روحانی در چینش کابینه بود/ اکنون وقت عمل به وعده‌هاست

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۳۸

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که انتشار گزارش دفتر حفظ آثار رهبری نشان می‌دهد دست روحانی در معرفی کابینه باز است، این مسئله را منجر به ایجاد موجی مثبت در میان ۲۴ میلیون رای گفتمانی رییس‌جمهوری دانست و گفت: اکنون وقت عمل به وعده‌ها و شعار است و به‌قول معروف باید بگوییم الوعده، وفا.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با استقبال از انتشار گزارش روز گذشته دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص نحوه تشکیل کابینه جدید از سوی دولت اعلام کرد: در روزهای گذشته مسائلی درباره این‌که رییس‌جمهوری تمامی اعضای کابینه را در هماهنگی کامل با مقام معظم رهبری معرفی کرده و برای تک‌تک وزرای پیشنهادی مشخصاً نظر ایشان را دریافت می‌کند، منتشر شد اما روز گذشته دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در گزارشی تاکید شد که ایشان بنابر قانون صرفاً درمورد وزارتخانه‌های خاص مشورت خواهند داد که جای تقدیر دارد.

او گفت: این مسئله نشان می‌دهد که دست آقای روحانی برای انتخاب وزرای پیشنهادی کاملاً باز بوده و مشکلی در مسیر تشکیل کابینه دوازدهم وجود ندارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتشار این گزارش ازسوی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری موجی مثبت برای جامعه، هواداران و حامیان رییس‌جمهوری و ۲۴ میلیون رای گفتمانی بود که آقای روحانی بتواند براساس شعار‌ها و وعده‌هایی که در جریان انتخابات مطرح کرد، نسبت به تشکیل کابینه‌اش اقدام کند.

دست روحانی در انتخاب وزرا باز است

سخنگوی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که مسائلی به‌عنوان چالش‌ها و محدودیت‌های روحانی در تشکیل کابینه مطرح بود، یادآور شد: در روزهای گذشته یکی از دغدغه‌ها این بود که روحانی در انتخاب کابینه دوازدهم با چالش‌ها و پیچیدگی‌هایی روبرو است اما انتشار این گزارش نشان می‌دهد که این پیچیدگی‌ها به‌طور کامل مرتفع شده است و اکنون که دست آقای روحانی در انتخاب وزرا باز است، وقت عمل به وعده‌ها و شعار است و به‌قول معروف باید بگوییم الوعده، وفا!

مگر می‌شود معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری یک مرد باشد؟!

پارسایی در واکنش به پرسشی درباره شایعاتی که درخصوص عدم تحقق برخی مطالبات همچون معرفی وزرای زن در کابینه دوازدهم مطرح می‌شود و همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتشار شایعاتی مبنی بر عدم حضور شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری دولت بعد و کاهش تعداد زنان حاضر در کابینه، گفت: مگر می‌شود معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری یک مرد باشد؟!

افراد ناشناس با انتشار فهرست‌های غیرواقعی سعی در مطرح کردن خود دارند

او گفت: متاسفانه این روزها بعضاً شایعات و خبرهای کذب و غیرواقعی درباره کابینه منتشر می‌شود و در مواردی نیز شاهد هستیم نام برخی افراد ناشناس و گمنام نیز در میان این فهرست‌ها وجود دارد که به نظر می‌رسد این شایعات توسط خود این افراد و به‌منظور مطرح کردن خودشان منتشر می‌شود.

عضو کمیته تعامل فراکسیون امید برای تشکیل کابینه دوازدهم ضمن ابراز امیدواری نسبت به عدم صحت شایعات مربوط به نبود مولاوردی در دولت بعد، خاطرنشان کرد: قطعاً اگر قرار به اعمال تغییر در کابینه باشد، باید افراد ناکارآمد کنار گذاشته شوند و نه آقای روحانی باید کسانی که عملکردی مثبت داشتند را کنار بگذارد و نه افکار عمومی این موضوع را می‌پذیرد.

پارسایی تصریح کرد: به هر تفسیر امیدوارم این شایعات و گمانه‌زنی‌ها صحت نداشته باشد و روند تشکیل کابینه دوازدهم، روند بهتری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز