خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اعضای دولت دوازدهم با سکوت خود میدان را برای مخربان باز نکنند/فضا برای گفت‌و‌گوی ملی به ویژه درباره حصر فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۳۵

استان‌دار سمنان با اشاره به اینکه اعضای دولت باید از دستاوردهای دولت دفاع کنند، گفت: هنگامی که کابینه سکوت می‌کند، میدان تخریب را برای رقبای دولت فراهم می‌کند که این کار باعث می‌شود خدمات صورت گرفته دیده نشود.

محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ایجاد فضای مناسب برای گفت‌و‌گوی ملی با بیان اینکه ابتدا باید این سخن امام را یادآوری کنم که فرمودند نباید به هیچ‌یک از انقلابیون موجود شک کرد، گفت: معتقدم همیشه گفت‌و‌گو یکی از اساسی‌ترین راه‌های حل و فصل مشکلات موجود و در دین اسلام نیز بار‌ها بر این مسئله تاکید شده است.

او خاطرنشان کرد: گفت‌و‌گو کار پسندیده‌ای است و نباید در اصل آن شک کرد. پیامبر مسائل را با گفتمان حل می‌کردند و یا شب عاشورا امام حسین (ع) ابتدا عمربن‌سعد قبل از جنگ سخن گفت، پس نباید روی اصل گفت‌وگو بحث داشته باشیم.

استان‌دار سمنان با خاطرنشان کردن این مطلب که با گفت‌وگو مسائل قابل حل هستند اما باید افراد شرایط این مهم را داشته باشند، ادامه داد: ما می‌گوییم گفت‌و‌گو باید صورت بگیرد اما از طرفی هم باید ببینیم که افراد شرایط تعامل را دارند یا خیر؟ نباید این طور باشد که هرکسی حرف خودش را بزند و بگوید جز سخن من چیز دیگری درست نیست؛ با این روش کار‌ها پیش نمی‌رود.

او با اشاره به اینکه بنیان‌گذار انقلاب هم به گفت‌و‌گو اهمیت می‌دادند، عنوان کرد: امام (ره) یک روز فرمودند اگر با صدام کنار بیاییم با آل‌سعود مصالحه نخواهیم کرد اما بعد از مدتی احساس کردند به نفع مملکت است که با آل‌سعود ارتباط برقرار کنیم و مشاهده کردید که قبل از سقوط صدام ارتباط ما با آن‌ها برقرار شد.

این عضو حزب اعتماد ملی در ادامه افزود: یکی دیگر از شعارهای ما جنگ، جنگ تا پیروزی بود این بدان معنی بود که ما تا پیروزی عقب‌نشینی نخواهیم کرد اما سال ۶۸ امام به این نتیجه رسیدند پافشاری بر روی این مسئله به نفع کشور نیست، بنابراین قطعنامه را پذیرفتند. ما جوان‌ها آن روز‌ها سختمان بود و مدام در پی یافتن این پاسخ بودیم که چرا این اتفاق افتاده است؟

او یادآور شد: هنگام پذیرش قطع‌نامه در مشهد ما میزبان خانواده‌هایی که سه شهید به بالا داشتند بودیم، هنگامی که اعلام شد قطع‌نامه پذیرفته شده است نمی‌دانید چه شرایطی به وجود آمد و خانواده‌های شهدا چه حالی داشتند.

او ادامه داد: ابتدا همه ما ناراحت بودیم اما بعد‌ها به این نتیجه رسیدند که دلسوز‌ترین آدم برای کشور این کار را انجام داده است. ما هرچه هویت داریم به امام بازمی‌گردد. پس نباید به اصل پذیرش شک کرد.

خباز با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ادامه داد: در حال حاضر انتخابات فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشتیم و شرایط برای یک گفت‌و‌گو ملی فراهم است.

او خاطرنشان کرد: همه خواستار یک انتخابات دموکراتیک بودند که به لطف خدا تحقق پیدا کرد؛ حال باید گفت‌و‌گو اتفاق بیفتد تا منافع ملی کشور تامین شود.

استان‌دار سمنان با اشاره به شرایط موجود در خاورمیانه و همسایگان ایران خاطرنشان کرد: امروز وضعیت منطقه برای ما حاد است، دشمنان این سرزمین در خارج از مرز‌ها قصد دارند با پافشاری بر لجبازی‌های خودشان فعالیت‌های ما را چه علمی و چه صنعتی زیر سوال ببرند.

او ادامه داد: شما به واکنش‌ها بعداز پرتاب ماهواره نگاه کنید، ‌آن را ضدبرجام تلقی می‌کنند می‌خواهند ایران را ناقض این سند نشان دهند در چنین شرایط ما باید در داخل انسجام و وحدت داشته باشیم تا بتوانیم اوضاع و احوال را مدیریت کنیم.

او درباره رفع حصر نیز عنوان کرد: شورای عالی امنیت ملی مانند آن زمان که چنین مصوبه‌ای را ابلاغ کرد، مجدداً باید مصوبه‌ای را برای این بحث‌ها مطرح و به خدمت مقام معظم رهبری برساند و اگر ایشان ان‌شاالله آن را پذیرفتند وارد گفت‌وگوی ملی شویم.

خباز در پاسخ به این سوال که ما نزدیک تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری هستیم کابینه دوازدهم چه ویژگی باید داشته باشد، گفت: خود آقای روحانی بیان کردند کابینه دوازدهم باید چابک، پرتلاش و جوان خواهد باشد. ایشان وعده دادند از زنان و جوانان استفاده خواهند کرد که باید تحقق پیدا کند البته ناگفته نماند مردم نیز باید پشت رئیس جمهور بایستند.

او تاکید کرد: ‌ دولت درحال حاضر باید از دستاوردهای خود دفاع کند و به قول قدیمی‌ها برای این کار باید پشت کفش خود را بالا بکشد. تمامی اعضای کابینه فرقی هم نمی‌کند وزیر و یا مدیر باشند باید کمک کنند.

استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: اعضای کابینه عضو یک کاروان هستند و باید از فرمانده حمایت کنند نه اینکه زبان در کام فرو ببرند و زمینه را برای تخریب دستاوردهای دولت آماده کنند. بعضی‌ها آهسته می‌روند و آهسته می‌آیند که گربه شاخشان نزند. در قاموس سیاسی این کار مفید نیست، باید از حیثیت خود مایه گذاشت اگر نمی‌توانند بگذارند و بروند.

خباز تاکید کرد: ‌اعضای کابینه نباید از شماتت‌ها بترسند و وحشتی داشته باشند. اگر سکوت کنند میدان را برای مخربان باز گذاشته‌اند و دولت را از خدمت‌رسانی محروم می‌کنند. پس باید اعضای کابینه دست به دست یکدیگر بدهند و مانند یک ارکستر منظم آهنگ گوش‌نوازی را بنوازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز