خبرگزاری کار ایران

ادعای جدید الجبیر علیه تهران:

کشوری نیست که با ایران همکاری کرده و خیر نصیبش شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۶۰۹

وزیر امور خارجه عربستان مدعی شد: کشوری نیست که با ایران همکاری کرده و خیر نصیبش شود.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی پس از نشست با وزرای امور خارجه امارات، مصر و بحرین در منامه در یک نشست خبری با اشاره به نامه یکی از نهادهای حقوق بشری قطر به سازمان ملل که طی آن از عربستان به دلیل سیاسی کردن فریضه حج شکایت کرده و خواستار بین‌المللی کردن این فریضه شده بود، گفت: این خواسته قطر اعلام جنگ به عربستان سعودی است. 

او ادامه داد: عربستان مخالف سیاسی کردن موضوع حج از سوی قطر است. اقدامات ضد قطر به این دلیل اتخاذ شد که بندهای توافق ریاض را اجرا نکرد و به سیاست‌های خصمانه خود ضد کشورهای منطقه ادامه می‌دهد. 

وزیر امور خارجه عربستان با طرح این ادعا که عربستان برای تسهیل سفر حج برای حجاج تلاش بسیار زیادی کرده است و از تمامی حجاج از هر نقطه از جمله قطر استقبال می‌کند، اظهار داشت: اصولی که ریاض خواستار آن است‌‌ همان خواسته‌هایی است که به دوحه اعلام شده و کشورهای عربی در نشست ریاض بر روی آن توافق کرده‌اند. 

الجبیر همچنین در اظهاراتی ضدایرانی با اشاره به بحران امنیتی در سوریه مدعی شد: کشوری نیست که با ایران همکاری کرده و خیر نصیبش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز