خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی‌کردن هویتی و سرزمینی قدس شریف است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۳۵۷

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی‌کردن هویتی و سرزمینی قدس شریف است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به استانبول برای حضور در نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و قدس شریف که ادامه سیاست‌ها و اشغالگری آنان است، بیانگر آن است که این رژیم به دنبال تغییر هویت و تغییر سرزمینی مناطق اشغالی مخصوصآ قدس شریف و در واقع یهودی کردن این مناطق است.

تمرکز کشورهای اسلامی بر موضوعات حاشیه‌ای موجب تداوم سیاست‌های اسرائیل شده است

او افزود: به دلیل تمرکز کشورهای اسلامی بر موضوعات حاشیه‌ای متاسفانه سیاست‌های توطئه‌ای رژیم صهیونیستی بدون هیچ مقاومتی از سوی جهان اسلام ادامه پیدا کرده است.

فلسطین اصلی‌ترین هدف تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه موضوع قدس و فلسطین اصلی‌ترین هدف تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی است، اظهار داشت: امیدوارم تصمیماتی که در این اجلاس اضطراری اتخاذ می‌شود، بتواند زمینه یک اقدام هماهنگ بین‌المللی برای پایان دادن رژیم صهیونیستی به اقداماتش را فراهم کند و این رژیم با توجه به عواقب اقدامات خود نتواند به آن ادامه بدهد.

کشورهای اسلامی اجازه ندهند رژیم صهیونیستی جهان اسلام را از خطر اصلی منحرف کند

ظریف تاکید کرد: مهمترین موضوعی که ما در این اجلاس و اجلاس‌های قبلی مطرح کردیم این است که سیاست‌های رژیم صهیونیستی در واقع ادامه سیاست اشغالگری و تجاوز به حقوق مردم فلسطین است و لازم است که کشورهای اسلامی و منطقه در این باره هوشیار باشند و اجازه ندهند رژیم صهیونیستی موفق بشود که جهان اسلام را از خطر اصلی منحرف کرده و به موضوعات حاشیه بکشاند.

خطر صهیونیسم بر مشکل افراط‌گرایی و تروریزم دامن می‌زند

او با بیان اینکه متاسفانه جهان اسلام امروزه با مشکلات بسیار عدیده‌ای از جمله مشکل افراط‌گرایی و تروریزم روبه‌رو است، تصریح کرد: خطر صهیونیسم در واقع خطری است که به این مشکلات دامن می‌زند. همه ما باید توجه‌مان را به ویژه در سازمان همکاری که برای آزادی قدس و بازگرداندن قدس شریف به مردم فلسطین، مسلمانان و اعراب منطقه تآسیس شده،  ضمن هماهنگی بیشتر برای نیل به این هدف بیشترین استفاده را از این سازمان ببریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز