خبرگزاری کار ایران

به علت به حد نصاب نرسیدن؛

انتخاب نماینده دبیران کل احزاب در در کمیسیون ماده ۱۰ به ۲۶ مرداد موکول شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۲۹

جلسه انتخاب نماینده دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب به دلیل به حد نصاب نرسیدن، لغو و به روز ۲۶ مرداد موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدامین رضا‌زاده ضمن تشکر از حضور دبیران احزاب و خبرنگاران در این جلسه اظهار داشت: بر حسب وظیفه‌ای که داشتیم از دبیران کل احزاب دعوت شد که انتخاب دبیران کل احزاب برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب برگزار شود که آقای رنجبر نماینده رئیس قوه قضاییه در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و عضو هیات نظارت بر انتخابات دبیران کل احزاب نیز حضور دارند.

او افزود: بر حسب دستور عملی که به تصویب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسید، مقرر شد دو نفر از نماینده ملی و استانی انتخاب شوند و به عضویت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروه‌های سیاسی در بیایند که باید امروز در خدمت دبیران کل احزاب می‌بودیم.

رضا‌زاده تصریح کرد: ۲۴۷حزب ملی-استانی، ۸۲حزب استانی و ۱۶۵حزب ملی داریم که بر اساس مصوبه‌ای که داشتیم، دو سوم اعضای دبیران کل باید برای رسمیت جلسه حضور می‌یافتند.

او در پاسخ به اعتراض به خی از اعضای حاضر مینی بر اینکه دبیران ۱۰حزب اکنون آمدند که دارای معرفی نامه حزب هستند و اجازه ورود پیدا نکردند گفت: بله حضور دارند اما باتوجه اینکه باید ۱۰۷ دبیر کل احزاب حضور یابند تا جلسه به حد نصاب برسد با حضور ۵۰حزب هم جلسه به حد نصاب نخواهیم رسید ضمن اینکه از دوستانی که حضور یافتند عذر خواهی می‌کنیم.

رضازاده با بیان اینکه برخی احزاب در بین خود بر سر دبیرکلی اختلاف دارند، ادامه داد: اینکه بیان می‌شود تصویب شده که با نامه‌ کتبی حزب حضور یابند به خاطر این است که این اختلاف بر سر دبیرکلی وجود دارد و در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تصمیم گرفته شد که به این شکل باشد.

او ادامه داد: امیدواریم احزاب از فرصتی که در کشور فراهم شده است استفاده کنند.  قانون جدید احزاب نقاط قوت و البته اشکالاتی دارد که باید به کمک احزاب و تشکل‌‌ها اصلاح شود اما یکی از نقاط قوت آن این است که برای اولین بار دو نفر از احزاب در مرجع تصمیم‌گیری مربوط به صدور مجوز تاسیس احزاب تجمع و راهپیمایی‌ها و نظارت بر احزاب حضور پیدا کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار داشت: کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کمیسیونی فرابخشی است که از دو نفر نماینده قوه قضائیه، دو نماینده مجلس شورای اسلامی، یک نماینده وزارت کشور که معاون سیاسی به عنوان رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور دارند و ۲ نماینده از احزاب هستند که باید احزاب از این فرصت قانونی به عنوان قدم اول استفاده کنند.

رضازاده گفت: یکی از نقاط قوت آن برای احزاب بحث حمایت مالی از احزاب است به همین دلیل باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

او گفت: جلسه بعدی ۲۶ مردادماه برگزار می‌شود که صبح ساعت ۸ انتخابات دبیران کل احزاب ملی و بعد از ظهر ساعت ۱۴ انتخابات دبیران کل احزاب استانی برگزار می‌شود و این جلسه قانونا با هر تعدادی از دبیران کل احزاب تشکیل خواهد شد و امیدواریم با حضور حداکثری، بهترین انتخاب دبیران کل باشد تا بتوانند در کمیسیون موثرواقع شوند.

در جلسه امروز دبیران کل برخی احزاب از جمله، قدرتعلی حشمتیان، حسین کمالی، علی شکوری‌راد، علی‌محمد غریبانی، حسین کنعانی مقدم، حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری حضور داشتند.

برای انتخاب نماینده دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، محمدصادق آخوندی، بابک آذرپاد، نبی‌الله احمدلو، محمدرضا بهزادیان، قدرتعلی حشمتیان، احمد حکیمی‌پور، عبدالله حمیدی، حسین راوزاده، محمد زارع فومنی، محمود صادقی، علی‌محمد غریبانی، حسین کمالی، حسین کنعانی مقدم، محمدجواد محمدی نوری، سیدعلی مدنی کرمانی، مرتضوی کیاسری و سیدمحمد میرمحمدی نامزد شده بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز