خبرگزاری کار ایران

هشتمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه؛

نوبخت : اولویت همه کمک به دولت در اجرایی کردن مطالبات مردم باشد/ واعظی: از شنیده شدن صدای معتدلان استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۷۱۴

در جلسه هشتمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه روزگذشته گزارشی درباره مسائل روز از سوی دبیرکل و معاون سیاسی حزب ارائه شد.

به‌گزارش ایلنا، هشتمین نشست فصلی حزب اعتدال و توسعه، روز جمعه ۱۳ مرداد ۹۶ به ریاست محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب و با حضور معاونان، روسای کمیته ها و دبیران استانی حزب برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه ضمن مرور فرازهایی از روند شکل گیری و فعالیت این حزب طی ۱۸ سال اخیر، بر ضرورت تداوم فعالیت های تشکیلاتی اعضا در چارچوب اساسنامه و مرامنامه حزب تاکید کرد و گفت: حفظ و تقویت هویت مستقل حزبی در جغرافیای سیاسی ایران، همواره باید در دستور کار اعضا و هواداران این حزب در سراسر کشور قرار داشته باشد.

محمدباقر نوبخت با اشاره به توفیقات ناشی از اقبال عمومی به گفتمان اعتدال در سالهای اخیر گفت: حزب اعتدال و توسعه برآمده از مشی و گفتمان اعتدال، همواره بر تعامل با طیف های معتدل از  گروه ها و جریانات سیاسی قانونمند در کشور تاکید داشته است. این تعامل،بویژه در انتخابات ۹۲، ۹۴ و ۹۶ برکات فراوانی را برای نظام و کشور داشته  است. لذا همه باید برای حفظ و تقویت این تعاملات تلاش کنند.

نوبخت افزود: بر همین اساس ما از یاران خود در حزب اعتدال و توسعه و دیگر معتقدان به گفتمان اعتدال  می‌خواهیم در برابر بی‌تحملی‌ها و بی‌مهری‌هایی که بعضا از سوی برخی افراد در این ایام صورت می‌گیرد شکیبا باشند.

نوبخت تصریح کرد: انسجام و وفاق ملی، بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال و ارتقای سطح رضایتمندی مردم از اصلی ترین برنامه های دولت دوازدهم خواهد بود و حزب اعتدال و توسعه که توفیق این دولت را ضامن تقویت گفتمان اعتدال می‌داند از هیچ کوششی در این مسیر کوتاهی نخواهد کرد و از سایر احزاب و جریانات سیاسی نیز می خواهد دولت دوازدهم را در تحقق این برنامه ها یاری دهند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر این مهم که اولویت همه باید کمک به دولت دوازدهم در برآورده کردن مطالبات مردم باشد تصریح کرد: فرمایشات و اوامر مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم رییس جمهوری که برآمده از مطالبات مردم بود بایستی نصب العین همه کارگزاران نظام بویژه دولت دوازدهم، احزاب و گروه های سیاسی باشد.

نوبخت گفت: برای تحقق برنامه ششم توسعه در برش استانی،لازم است همه نخبگان و صاحب نظران مشارکت داشته باشند و از این رو اعضای حزب اعتدال و توسعه در استانها می‌توانند بازوی مشورتی خوبی برای برنامه ریزان ملی باشند تا بتوان برنامه‌هایی واقع‌بینانه و مبتنی بر اولویت‌های منطقه‌ای و استانی برای هر یک از استان‌ها تدوین کرد.

واعظی: از اینکه در هر دو طیف صدای معتدلین بیشتر از قبل شنیده می شود استقبال می‌کنیم

بر اساس این گزارش  محمود واعظی عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه نیز ضمن ارائه تحلیلی از شرایط کنونی جهانی، ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تعامل با جهان گفت: تداوم هوشمندی در سیاست خارجی سبب استفاده حداکثری از فرصت های موجود در خدمت منافع ملی خواهد شد.

وی افزود: عملکرد هیات حاکمه جدید آمریکا سبب اختلاف نظر میان اروپا و آمریکا در بسیاری از حوزه های سیاسی از جمله در موضوع ایران شده است و این فرصت، برای تقویت تعاملات بین المللی در خدمت توسعه اقتصادی کشور فراهم کرده است.

واعظی همچنین با اشاره به شرایط کنونی عرصه سیاست داخلی کشور گفت: تداوم انسجام قوا با زعامت خردمندانه مقام معظم رهبری که نماد آن را در فرمایشات ایشان در مراسم تنفیذ شاهد بودیم، ضرورت حرکت رو به رشد کشور است.

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه همچنین گفت: ما از اینکه در هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا، صدای معتدلین بیشتر از قبل شنیده می‌شود استقبال می‌کنیم. حزب اعتدال وتوسعه هر چند ممکن است از حیث گفتمانی اختلاف نظرهایی با دو جریان سنتی موجود شامل اصلاح طلبان و اصولگرایان داشته باشد، اما به تمامی گروه های سیاسی که در چارچوب قانون در کشور فعالیت می کنند به عنوان فرزندان انقلاب احترام گذاشته است.

معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: روش و منشِ حزب اعتدال و توسعه در ۱۸ سال گذشته، هیچگاه حذف دیگر جریان های سیاسی نبوده و معتقد است که بایستی از ظرفیت های همه شایستگان در کشور فارغ از خواستگاه سیاسی آنان به شرط تعهد به اعتدال در روش و عملکرد، استفاده کرد؛ امری که نتیجه آن توسعه سیاسی و برآورده شدن مطالبات مردم در همه حوزه ها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز