خبرگزاری کار ایران

رییس‌قوه‌قضاییه در مراسم تحلیف:

ایران علیرغم تهدید، سکان‌دار مردم‌سالاری دینی در جهان است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۸۳۹

رییس‌قوه‌قضاییه تاکید کرد: ایران از جمله کشورهای بزرگ جهان است که علی رغم تهدید، سکان دار مردم سالاری دینی در جهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در مراسم تحلیف رییس جمهور در صحن علنی مجلس، با یاد کردن از امام خمینی و ارواح طیبه شهدا و آرزوی طول عمر برای رهبری و تشکر از حضار و مهمانمان خارجی و سفرا که در این مراسم حضور یافتند، گفت: تولد امام رضا (ع) را تبریک و تهنیت می‌گویم و برخود لازم می‌دانم از حضور بیش از ۴۰ میلیون مردم در انتخابات ریاست جمهوری که جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشاندند و به دشمنان نشان دادند بعد ۴۰ سال پای آرمان ایستادند، تشکر کنم.

رییس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی علی رغم توطئه دشمنان به حیات خود ادامه می‌دهد. مسئولان بر اساس قانون اساسی مستقیم یا غیرمستقیم در مسند خدمت قرار می‌گیرند دولت مکلف است برای جلب حمایت و حضور مردم تمام امکانات خود را به کار گیرد.

او افزود: این جانب به عنوان رئیس قوه‌قضاییه ایران اعلام می‌کنم، ایران از جمله کشورهای بزرگ جهان است که علی رغم تهدید، سکان دار مردم سالاری دینی در جهان است. نظام مردم سالاری دینی مبتنی بر ارزش اخلاقی بوده و از آموزه‌های نظام لیبرال دموکراسی خالی است.

آملی لاریجانی با اشاره به متن سوگند رییس‌جمهور در مراسم تحلیف اظهار کرد: رییس‌جمهور از جمله اموری که سوگند می‌خورد پاسداری از مذهب و قانون اساسی است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: مراسم تحلیف، پاسداری از مذهب رسمی کشور و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است. اصول قانون اساسی جامع الاطراف است که با تصویب شورای نگهبان و رای قریب ۹۸ درصدی مردم به تصویب رسیده است.

او با بیان اینکه بنیادی‌ترین نگاه قانون اساسی توحیدی است، افزود: در اصل دوم تصریح شده است که نظام جمهوری اسلامی، نظام خدای یکتا و لزوم تصمیم بر امر خداست. نگاه توحیدی در سیاست خارجی می‌گوید از هیچ قدرتی جز خدا نترسید و این نگاه می‌گوید عزت را باید در نزد خدا جست.

لاریجانی افزود: نگاه توحیدی است که انسان را به عدالت فرا می‌خواند و همچنین بندهای گران را از جان انسان باز می‌دارد.

رئیس قوه قضائیه ضمن تبریک به رئیس جمهور بیان کرد: نیک بنگرید که تلاش و اقدامات شما در نگاه توحیدی چگونه است و هر قدمی که بر این اساس بردارید همه همکار شما خواهند بود.

او تاکید کرد:‌ اینجانب رئیس قوه قضائیه از هر کمکی که میسر باشد دریغ نخواهم کرد و خداوند در این طریق دشوار یار و مددکارتان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز