خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم را سه‌شنبه تقدیم مجلس می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۸۸۰

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از معرفی فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در روز سه‌شنبه خبر داد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی از معرفی فهرست وزرای پیشنهادی در میانه هفته جاری خبر داد و گفت: رییس‌جمهوری قرار است روز سه‌شنبه همین هفته فهرست وزرای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

او گفت: بر این اساس پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی آقای روحانی، نمایندگان مجلس بنابر قانون یک هفته فرصت دارند که سوابق و کارنامه این افراد را مورد بررسی قرار دهند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: پس از اتمام این مهلت یک هفته‌ای، مجلس ابتدا کلیات کابینه را مورد بررسی قرار می‌دهد که در این مرحله ۵ نفر از نمایندگان در موافقت با کلیات کابینه و ۵ نفر نیز در مخالفت با آن صحبت می‌کنند و در ادامه، پس از تایید کلیات کابینه، اعطای رای‌اعتماد به هر یک از وزرا انجام خواهد شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این مرحله نیز  ۲ نفر از نمایندگان در موافقت و ۲ نفر نیز در مخالفت با هر یک از وزرا صحبت خواهند کرد و در ادامه نیز وزیر پیشنهادی به‌مدت ۳۰ دقیقه از معرفی خود در صحن علنی مجلس دفاع می‌کند و در نهایت رای‌گیری برای اعطای رای‌اعتماد به هر یک از وزرا انجام می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا عدم معرفی وزرای پیشنهادی در جلسه امروز علت خاصی داشته است، تاکید کرد که دلیل خاصی مطرح نبوده و در ادامه گفت: رییس‌جمهوری بنابر قانون ۲ هفته پس از مراسم تحلیف فرصت دارد که فهرست وزرای پیشنهادی خود را تقدیم مجلس کند که می‌تواند ابتدای این مهلت ۲ هفته‌ای یا میانه آن و یا حتی در آخرین روز اقدام کند.

نعمتی در پایان تصریح کرد: آن‌چه تا پیش از این در رابطه با معرفی وزرای پیشنهادی در مراسم تحلیف عنوان می‌شد، در حد گمانه‌زنی بود و با این حال قرار است روز سه‌شنبه همین هفته این فهرست تقدیم مجلس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز