خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی استانداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

۶۰ درصد تمهیدات امنیتی مراسم تحلیف امشب به پایان می‌رسد/ قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایران برتر است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۹۱۳

معاون امنیتی استانداری تهران گفت:پیش‌بینی دال بر تخریب گسترده مراسم امروز نداشتیم هرچند که گمانه‌زنی‌‌های در رابطه با برخی خرابکاری‌ها وجود داشت که آنها هم مورد کنکاش و بررسی قرار دادیم که خوشبختانه تروریست‌ها در دستیابی به این مسئله هم ناکام بودند.

محسن همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با تمهیدات اندیشیده برای برگزاری مراسم تحلیف امروز گفت: برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری و تامین امنیت آن، ابعاد متنوع‌تر و بیشتری نسبت به مراسم‌های مشابه و همچنین مراسم‌های پیشین مورد نظر قرار گرفت. 

او با بیان اینکه تمهیدات امنیتی بسیاری برای برگزاری مراسم امروز مورد بررسی و اجرا قرار گرفت، اظهار داشت: از مدت‌ها ما برای تامین امنیت مراسم تلاش‌های خود را آغاز کردیم. در این چارچوب یک تقابل امنیتی میان طرفین آغاز شده بود. از یکسو، گروه‌های تروریستی پس از حادثه تلخ حضور داعش در مجلس و حرم تلاش کردند تا تهران را ناامن نشان دهند و از طرفی، نیروهای امنیتی کشور در تلاش بودند که نشان دهند ایران در دریای پرتلاطم و ناامن منطقه، جزیره امنی است و دیگر حادثه تلخ مجلس تکرار نخواهد شد. 

معاون امنیتی استانداری تهران با بیان اینکه در رقابت اطلاعاتی میان طرفین مشخص است که قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایران برتر است، تصریح کرد: جلسات متعددی برای تامین امنیت مراسم‌ امروز برگزار شد. مانورهای مختلفی حتی در خارج از تهران برگزار شد تا ما نسبت به کیفیت و استاندارد بالای راهکارهای خود برای تامین امنیت مطمئن شویم. 

همدانی با بیان اینکه برای تامین امنیت مراسم تحلیف حتی اقداماتی مانند جدار مرزها توسط شورای عالی امنیت ملی انجام شد، خاطرنشان کرد: در سطح ملی و حتی استانی اقدامات بسیاری انجام شد و حتی تهمیدات امنیتی شدیدی در استان‌های همجوار تهران صورت گرفت. طبیعی است که کانون این تمهیدات امنیتی شهر تهران بود که با بسیج نیروها و تامین مسئولیت مراسم به سپاه ثارالله شاهد بودیم که خوشبختانه تاکنون شاهد موفقیت راهکارهایمان بوده‌ایم. 

او با بیان اینکه شاهد کارهای بی‌نظیری امنیتی طی روزهای گذشته بوده‌ایم، ابراز داشت: هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با نهادهای همچون نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی وجود داشت که این هماهنگی موجب شد تا تمهیدات امنیتی به شکل خیلی خوبی اجرا شود. 

معاون امنیتی استانداری تهران ادامه داد: ما پیش‌بینی دال بر تخریب گسترده مراسم امروز نداشتیم هرچند که گمانه‌زنی‌‌های در رابطه با برخی خرابکاری‌ها وجود داشت که آنها هم مورد کنکاش و بررسی قرار دادیم که خوشبختانه تروریست‌ها در دستیابی به این مسئله هم ناکام بودند. 

همدانی در پاسخ به این سوال که تمهیدات امنیتی چه زمانی به پایان می‌رسد؟ بیان کرد: قسمت عمده‌ای از این تمهیدات یعنی ۶۰ درصد آن تا پایان امشب به پایان می‌رسد اما استمرار آن تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت. 

او یادآور شد: رها کردن ناگهانی تمهیدات امنیتی و بی‌تفاوتی نسبت به روند، می‌تواند موجب غفلت و رخ دادن حوادث ناگوار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز