خبرگزاری کار ایران

روحانی دیدار رییس مجلس ملی تانزانیا:

اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست به ویژه در قاره آفریقا است

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۳۸۱

رییس‌جمهور در دیدار رییس مجلس ملی تانزانیا با بیان اینکه اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست در سراسر جهان به ویژه در قاره آفریقا است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای کمک و حمایت از مردم تانزانیا و توسعه مناسبات در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی با این کشور آمادگی دارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار جاب یوستینر اندوگایی گفت:‌ گسترش روابط با کشورهای قاره آفریقا از جمله تانزانیا و زنگبار برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و این سفر نشان از اراده سیاسی طرفین در این راستا است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران، هیچگاه برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست توجهی به خواسته‌‌های  قدرت‌های مداخله‌گر نداشته و نخواهد داشت، اظهار داشت: امروز دیگر دوران مداخله در کشورهای مستقل و اعمال اینگونه سیاست‌ها در جهان به پایان رسیده و نمی‌توان اینگونه خواسته‌‌‌ها را بر ملت‌ها تحمیل کرد.

جاب یوستینر اندوگایی، رییس مجلس ملی تانزانیا نیز در این دیدار با تقدیر از دعوت و میهمان‌نوازی شایسته جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان تصریح کرد: حضور پرشور مردم ایران در انتخابات نشان از بالا بودن سطح دمکراسی در ایران است. 

رییس مجلس ملی تانزانیا همچنین خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، میان دو کشور شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز