خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار فرستاده ویژه رییس جمهور چین:

ظرفیت‌های ایران و چین برای همکاری بسیار بالاتر از سطح فعلی است

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۳۹۴

رییس جمهور با اشاره به حجم ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات اقتصادی ایران و چین تاکید کرد: این حجم مبادلات نسبت به ظرفیت‌های موجود همکاری در دو کشور بسیار کم است و امیدوارم شاهد تحولات بزرگی در روابط اقتصادی تهران – پکن باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار هه لی فنگ رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین، گفت: اراده ما توسعه هر چه بیشتر روابط با کشور دوست چین است.

رییس‌‌جمهور اضافه کرد: در چهار سال گذشته ملاقات‌های مهمی با رییس جمهور چین انجام شده و سفر ایشان به تهران روابط دو کشور را وارد مرحله جدیدی کرد.

روحانی با اشاره به همکاری‌های ایران و چین در عرصه‌های نفت، گاز و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای اظهار داشت: ایران ضمن آمادگی برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مذکور، تمایل دارد با توجه به مذاکرات انجام شده بین روسای جمهور دو کشور، در زمینه انرژی‌های نو و فناوری ارتباطات نیز، با چین مشارکت و همکاری کند.

رییس‌جمهور افزود: پس از اجرای برجام، ایران و چین برای پیشرفت روابط، قدم‌های خوبی در گسترش و تسهیل روابط بانکی برداشته‌اند و برای توسعه و جهش لازم در همکاری‌های اقتصادی، تسریع و فعال‌تر شدن مناسبات بانکی ضروری است.

رییس‌‌جمهور با تشکر از نقش مثبت چین در مذاکرات برجام خاطرنشان کرد: همه کشورهای طرف این توافق باید برای اجرای کامل آن، همکاری‌های نزدیک‌تری داشته باشند.

روحانی ادامه داد: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تأمین انرژی چین باشد. جمهوری اسلامی ایران در برنامه پنج ساله ششم خود بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار پروژه در بخش نفت و گاز و پتروشیمی و نیز پروژه‌های بزرگی برای توسعه بنادر و راه‌آهن، پیش‌بینی کرده است که چین نیز می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری مشارکت کند.

هه لی فنگ، رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تبریک رییس‌جمهور چین به حسن روحانی، گفت: بسیار خوشحالیم که مردم ایران، پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین با اشاره به سفر رییس جمهور کشورش به ایران و حصول توافق مشارکت جامع و راهبردی بین دو کشور، ابراز داشت: در نتیجه این سفر، اعتماد متقابل سیاسی بین دو کشور ارتقاء یافته و همکاری‌های اقتصادی دو طرف وارد مرحله جدیدی شد.

هه لی فنگ یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های روسای جمهور چین و ایران، روند گسترش و ارتقا سطح روابط دو کشور به خوبی به پیش می‌رود و اطمینان دارم در دور جدید ریاست جمهوری جنابعالی با تداوم این توجه، شاهد گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور خواهیم بود.

رییس کمیسیون توسعه و اصلاحات چین با اشاره به تمایل کشورش برای گسترش همکاری‌ها با ایران در عرصه انرژی، بیان کرد: ما با تحریم‌های یکجانبه مخالفیم و خواهان اجرای کامل و دقیق برجام هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز