خبرگزاری کار ایران

کرباسچی:

اگر مجلس به وزیری رای نداد نباید به عنوان مخالفت با دولت تعبیر شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۸۲۰

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: اگر مجلس به وزیری رای نمی‌دهد نباید این رفتار مخالفت با دولت تلقی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین کرباسچی در نشست خبری حزب کارگزاران و سازندگی گفت: باید برای اداره شهر به دنیا نگاه کنیم، باید با مطالعه شهر‌ها را اداره کرد.

او در ادامه بیان کرد: یکی از منابع درآمدی که کمتر به آن پرداخته شده و می‌تواند حتی از ساخت و ساز هم بیشتر سود داشته باشد، حمل و نقل است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: در شهرهای بزرگ ۳۰ درصد در آمدهای شهرداری از اجاره پارکینگ‌ها است که در شهرهای ما خودش یک معضل است.

او در ادامه یادآور شد: در سال‌های بعد از جنگ منبع مالی ما ساخت و ساز بود. اگر قصدمان این است که از مهاجرت در شهرهای کوچک جلوگیری کنیم، باید زندگی در این شهر‌ها را ارزان کنیم.

کرباسچی در ادامه گفت: باید فضایی ایجاد شود که جامعه در جهت اهداف دولت گام بردارد. گاهی در برخی از مسائل در رسانه‌هایی که تم اصلاح‌طلبی دارند متاسفانه دامن زدن به برخی از این دست رفتار‌ها را می‌بینیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در خصوص کابینه نیز عنوان کرد: گاهی موضع ما روی افراد است، عده‌ای معتقدند باید نظر بر برنامه افراد باشد. شاید آقای خاتمی برنامه‌های خود را با عده‌ای انجام می‌داد و نباید توقع داشته داشته باشیم روحانی‌‌ همان برنامه را با‌‌ همان افراد انجام دهد با اشخاص دیگر هم می‌تواند.

 کرباسچی ادامه داد: مثلا ما از انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری راضی نبودیم اما مشاهده کردیم که در این چهار سال در مقابل فیلترینگ و محدودیت‌ها خوب ایستاد. ما از روحانی می‌خواهیم که به برنامه‌های خود عمل کند. اگر مجلس به وزیری رای نمی‌دهد نباید این رفتار مخالفت با دولت تلقی شود، این کار یک دیکتاتوری مخفی است.

دبیر کل حزب کارگزاران و سازندگیت شریح کرد: اگر مجلس به گزینه‌ای رای نداد این طور برای مردم جا نیندازیم که به معنای مخالفت با دولت است، این جو باید توسط رسانه‌ها ایجاد شود. برخی از رسانه‌های منتقد دولت این کار را انجام می‌دهند که سلامت سیاسی را به خطر می‌اندازد.

کرباسچی درباره بدهی‌های شهرداری تهران گفت: یک مکانیزم در مورد بدهی‌ها وجود دارد؛ نخست بدهی‌هایی در دستگاه‌ها وجود دارد که جاری است، اما بدهی‌های غیرنقدی چیز دیگری است که با حواله‌ها صورت می‌گیرد و با اسکونت نقد می‌شود.

او ادامه داد: پروژهایی کلید می‌خورد که غیرنقدی و با حواله است که خود منبع فساد است، طرف گاهی ممکن است با روابطی که دارد آن را زود‌تر از موعد نقد کند که محل فساد اینجا است.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: باید حواله‌های غیرنقدی زود‌تر نقد شود، بانک شهر می‌تواند خزانه برای شهرداری باشد نه اینکه اینچنین عمل کند. بدهی‌ها باید روشن شود و مشخص شود که پروژه‌ها چه سودی برای مردم دارد.

شهردار پیشین تهران در ادامه با اشاره به پروژه پل صدر گفت: باید پروژه‌ها کار‌شناسی شود نه اینکه پیمانکار بگوید قالب اضافه داریم، سه کیلومتر دیگر ادامه دهیم.

کرباسچی درباره املاک نجومی گفت: قانون در جایی می‌گوید که شهرداری می‌تواند در جایی که به نفع شهر است تخفیف دهد، مثلا می‌تواند برای بالا بردن روحیه پرسنل خود زمین با تخفیف به آنها دهد.

او در ادامه تشریح کرد: اینکه واگذاری املاک به نفع شهر بوده قانون است اما اگر نبوده خلاف است. اما باید دید که واگذاری این املاک مجوز شورای شهر چهارم را دارد و یا خیر؟

کرباسچی درباره انتقادات به تیم رسانه‌ای دولت گفت: بار‌ها این مسئله عنوان شده است. اما نکته دیگر این است که اگر این ضعف‌ها بوده است پس معجزه اتفاق افتاده که روحانی در دور دوم پیروز شده است.

او افزود: همه می‌توانیم تیم رسانه‌ای دولت باشیم. بسیاری از نقد‌ها را این رسانه‌های اصلاح طلب عنوان کردند همین رسانه‌های غیراستخدامی که مشی دولت را داشتند.

کرباسچی با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به وزارت کشور گفت: باید دید روحانی آزاد بوده است که افراد دلخواه خودش را بگذارد؟ او می‌توانست عبدالله نوری و یا موسوی‌لاری را بگذارد؟ وزارت کشور از آن دست وزارت خانه‌ها است که ملاحظاتی باید لحاظ شود.

او خاطرنشان کرد: در ۴ سال گذشته فضای امنی را داشتیم، رحمانی‌فضلی چندین انتخابات بی‌تشنج برگزار کرد و رای مردم همانی بود که داده بودند، کارنامه وزارت کشور کارنامه غیر قابل قبولی نیست. به اقدامات منطقه‌ای و استانی وزارت کشور نقدهایی وارد است باید روحانی خود این مشکل را برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز