خبرگزاری کار ایران

میرسلیم در نشست خبری:

برخی مسئولان از امکانات مادی که در شان خبرنگاران نیست، استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۲۵

عضو حزب موتلفه تاکید کرد: برخی مسئولان عادت بدی پیدا کردند که از امکانات مادی که در شان خبرنگار نیست، استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست خبری حزب موتلفه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد و مصطفی میرسلیم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم پرورش به عنوان اولین مدیر مسئول نشریه «شما» گفت: باتوجه به سخنان رئیس‌جمهور در روز تنفیذ مبنی بر اینکه دسترسی به اطلاعات آزاد حق مردم است، این اظهارات  مژده‌ای به شما خبرنگاران است.

او افزود: امیدواریم این امر محقق شود و مردم ما به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. از این جهت مژده می‌دهم که کار شما خبرنگاران آسان می‌شود. در جریان امور کشور قرار گرفتن حق همه مردم است و چیزی نداریم که مخفی بماند اما  قانونا می‌پذیریم افشای اطلاعات امنیتی ضرورت ندارد.

میرسلیم با اشاره بحث رئیس‌جمهور درباره ریشه‌کنی فقر و اینکه از بین بردن فساد حق مردم است، گفت: موضوع فقر و فساد از اولویت‌هایی هستند که در فرمایش رهبری اشاره شده است. حال که همه اذعان داریم که حق همه است باید به آن اهتمام ورزید.

او ادامه داد: آزادی اطلاعات ریشه‌کنی فقر و فساد از سوی رئیس‌جمهور نوید خوبی است که اگر به آن پرداخته شود و در واقع کمک به مشارکت مردم است. نزد شما خبرنگاران مجموعه اطلاعات و آگاهی‌ها به عنوان امانت است.

رییس شورای مرکزی موتلفه گفت:  اگر واژه امانت را برگزیدم برای شناخت جایگاه امانت مهم است. باید بدانیم چه چیزی به ما امانت داده می‌شود که آن را بپرورانیم تا در اختیار صاحبان اصلی و مردم قرار گیرد.

او با بیان اینکه اگر نیمی از این حق گفته شود خیانت در امانت است، بیان کرد: اگر کسی که صاحب سخن است با لحن امیدبخش مطلب خود را بیان کند و خبرنگار به گونه‌ای آن را منعکس کند که موجب ناامیدی شود، باز هم خیانت در امانت است.

میرسلیم بیان کرد: ضمن اینکه روز خبرنگار را تبریک عرض می‌کنم می‌گویم امانت را حفظ کنید و نسبت به بیانات رئیس جمهور امانت‌دار باشید. حال که می‌خواهد بهاری در کشور و اطلاع‌رسانی شروع شود واسطه‌هایی باشیم برای امانتی که می‌خواهد در اختیار مردم قرار گیرد.

او با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها گفت: برخی مسئولان عادت بدی پیدا کردند که از امکانات مادی که در شان خبرنگار نیست، استفاده می‌کنند. مگر من خبرنگار را خریده‌ام که نظرش را جلب کنم و او مطالبی را ارائه دهد که همه حقیقت نیست.

میرسلیم گفت: متاسفانه این اتفاق رخ داده و ما در جمهوری اسلامی تصوری نداشتیم که چنین اتفاقی رخ دهد اما افتاده است و جامعه خبرنگاری باید از چنین ضعف‌هایی منزه شود و اگر آگاهی جایگاه خود را پیدا کند پیشرفت هم جایگاه خود را در کشور پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز