خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

بحث درباره انتخابات ۹۸ را از هم‌اکنون در حزب موتلفه شروع کردیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۰۹۶

حبیبی با اشاره به اینکه تشکیلات حزبی نیاز به ارتباط با رسانه دارد، گفت: ما در ارتباط با رسانه‌ها، حزبی و جناحی برخورد نکردیم. تقویت دائمی ارتباط موتلفه با رسانه‌ها هم به نفع دستگاه رسانه‌ای و هم موتفله اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدنبی حبیبی در نشست بزرگداشت روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه گفت: دولت دوازدهم با ادعای عمل فراجناحی کار را شروع کردند اما این موضوع خیلی مورد توجه قرار نگرفت، آیا واقعا در عزل و نصب‌ها اینگونه رفتار شده است؟ ما به خود نهاد ریاست‌جمهوری می‌گوییم که این کار را انجام دهند و بیایند و ببینند چقدر در عزل و نصب‌ها فراجناحی عمل کرده‌اند؟

او افزود: توصیه ما به دولت این است که خط قرمز فتنه را الزاما رعایت کنند و انتخاب حتی یک نفر از بین محکومان سال ۸۸ و نیز کسانی که در قوه قضاییه محکوم شده‌اند را هم در کابینه نداشته باشند. اگر دولت آقای روحانی در دور اول نتوانست فراجناحی عمل کند، که به نظر من نتوانسته است، در دولت دومش این ضعف را جبران کند.

حبیبی با اشاره به اینکه تشکیلات حزبی نیاز به ارتباط با رسانه دارد، گفت: ما در ارتباط با رسانه‌ها، حزبی و جناحی برخورد نکردیم. تقویت دائمی ارتباط موتلفه با رسانه‌ها هم به نفع دستگاه رسانه‌ای و هم موتفله اسلامی است.

او با بیان اینکه دولت یازدهم با ادعای عمل فراجناحی کار را شروع کرد و این ادعا در عمل چندان مورد توجه قرار نگرفت، گفت: حداقل در بخش‌های سیاسی این ادعا به مرحله عمل نرسید و توصیه ما این است که خط قرمز فتنه در انتصاب‌ها را رعایت کند و در دولت دوازدهم سعی کند فراجناحی بودن را در عمل نشان دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد:  ما تمایل داریم نقاط ضعف و قوت دولت‌ها با هم دیده شود و اینکه دولت را مطلقا تایید کنیم نمی‌پذیریم و در ارتباط با دولت‌ها چندگونه اظهارنظر داریم. نفی یا پشتیبانی بی‌چون و چرا و یا بی‌اعتنایی را قبول نداریم.

او درباره جدایی موتلفه از جمنا، بیان کرد: از اوایل سال ۶۰ شاخص را مشخص و نامزد موتلفه را در ۹دی ۹۵ و قبل از تشکیل جمنا اعلام کردیم. همزمان با اعلام نام میرسلیم شخص خاصی به عنوان نامزد جمنا مطرح نبود و بعنوان موتلفه حق داریم نامزد داشته باشیم. اما وقتی اصولگرایان و روحانیت به میدان بیایند، موضع ما مشخص است. در دو دوره مجلس از دو سال پیش از انتخابات بررسی شرایط نامزد‌ها را شروع کردیم که مغایرتی با ائتلاف با اصولگرایان ندارد.

حبیبی خاطرنشان کرد:‌ اگر فضای سیاسی روز، ائتلاف را ایجاب کرد وارد مذاکره می‌شویم. در دوره‌های اخیر تشخصیمان این بود با دست پر وارد شویم و دست پر یعنی داشتن نامزد.

او در تشریح تحلیل موتلفه از درصد رای نامزد موتلفه گفت: ما معتقد نبودیم صد در صد پیروز می‌شویم، بلکه تحلیل‌مان این بود که نامزد مستقل داشته باشیم و وارد شویم و از حق قانونی استفاده کردیم. نامزد ما براساس شصت شاخصه انتخاب شد و با مطالعه و نظرسنجی به انتخاب نامزد دست زدیم.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد:‌ هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا هر کدام به ائتلاف اعتقاد داشتند و در این انتخابات استثنایی عمل کردیم و دلیلش این بود که موضوع نامزد حزبی در کشور باب شود و یک کار حزبی خالص انجام دادیم و این نقطه قوت ما بود.

او درباره بیانیه جداگانه حزب موتلفه و میرسلیم و اعلام کناره‌گیری میرسلیم، گفت: این مساله قابل کتمان نیست، اگر اختلاف روی نظرات در حزب واقع شود، نباید وحشت کرد و حتی اگر در شورای مرکزی به اختلاف نظرات برخوردیم به اساسنامه هیات نظارت مراجعه می‌کنیم و این هییت کارش این است که هرجا کیان موتلفه در معرض خطر قرار می‌گیرد، فصل الخطاب هییت نظارت است. ما به جای پرداختن به اختلافات به آینده نزدیک و دور فکر می‌کنیم و از حالا بحثمان را درباره انتخابات ۹۸ شروع کردی و با مبانی متقن اساسنامه نگران اختلافات در حزب نیستم.

 حبیبی درباره کابینه گفت: اگر دولت می‌خواهد مدبرانه عمل کند با مجلس رایزنی کند و وقت کشور تلف نشود و وزیر به مجلس معرفی کند و رایزنی با مجلس داشته باشند تا افراد با عدم رای مواجه نشوند. در بین احزاب‌اصولگرا یک حزب هم سراغ نداریم که دولت با آن مشورتی کرده باشد اما گویا با احزاب اصلاح‌طلب رایزنی‌هایی داشته‌اند.

حبیبیی درباره سکوت موتلفه در قبال برخی‌ تخلفات  دولت سابق گفت: می‌توان از خود آقای احمدی‌نژاد سوال کرد که از مؤتلفه رضایت دارد یا خیر و اگر رضایت داشت، حرف شما قبول است. روابط مؤتلفه بر مبنای اصول شکل می‌گیرد و هر رئیس‌جمهوری که با رأی مردم و تنفیذ رهبری انتخاب شود، ولو اینکه ما به او رأی نداده باشیم، باید نیروهای انقلاب با پشتیبانی اصولی از آن دولت حرکت کنند و دولت را برای موفقیت در اجرای سیاست‌های رهبری و خواست مردم کمک کنند چون موفقیت دولت در اجرای این سیاست‌هاست.

او گفت: دولت از هر جناحی که سر کار بیاید باید موفق به حل مشکلات مردم و عمل به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب باشد. باید نقاط قوت و ضعف دولت‌ها را با هم نگاه کنیم،  نه تأیید مطلق دولت و نه بی‌تفاوتی نسبت به عملکرد آن قابل قبول نیست و هر دو کار ناشایستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز