خبرگزاری کار ایران

وزارت کشور اعلام کرد؛

لایحه جامع انتخابات بزودی به مجلس ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۴۴۶

در پی انتشار مصاحبه رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات، وزارت کشور با صدور یک جوابیه به ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، متن این جوابیه به شرح زیر است:

نظر به انتشار مصاحبه آقای کولیوند رئیس محترم کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تأخیر در ارائه لایحه جامع انتخابات که در مورخ ۱۵-۵-۱۳۹۶در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر و در برخی دیگر از رسانه‌ها باز نشر یافت، توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و رفع ابهام مطرح شده اعلام می‌شود:

۱ - لایحه جامع انتخابات که حاصل تجربیات بیش از ۳۰ دوره برگزاری انتخابات و نقطه نظرات صاحبنظران متخصص در این امر و منطبق با سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری می‌باشد در بیش از ده‌ها جلسه تخصصی، مورد بررسی دقیق و کار‌شناسی قرار گرفت و در تاریخ ۳-۶-۱۳۹۵ به دولت ارسال شد و با تشکیل ۲۱ جلسه کمیسیون سیاسی دفاعی هیئت دولت با حضور وزیر محترم کشور بررسی و به تصویب رسید.

۲ - از سوی دیگر به جهت همزمانی ارسال لایحه مزبور با برگزای انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، مقرر گردید که با در نظر گرفتن آسیب‌های احتمالی دو انتخابات اخیر (ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی) و ادغام مواد اصلاحی قانون شورا‌ها و با کسب نقطه نظرات قوه محترم قضائیه بویژه در بخش جرم و مجازات‌ها، لایحه جامع مجدداً بررسی و به هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی تقدیم گردد و در حال حاضر لایحه مزبور در حال طی مراحل تنقیحی می‌باشد.

۳ - به جهت اهمیت موضوع برای دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، مراتب فوق در نامه شماره ۱۰۱۸۸۵ مورخ ۹-۸-۱۳۹۵ به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اعلام شده و بعلاوه؛ گزارش کامل انجام مراحل تدوین لایحه و توضیحات موجود در خصوص علل عدم ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی (جهات فوق الذکر) توسط وزیر محترم کشور به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ارائه و همچنین اخیراً از سوی نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، مطرح شده است.

۴ - بر این اساس و با عنایت به تکمیل روند بررسی‌ها در خصوص لایحه جامع انتخابات، این لایحه بزودی در جلسه هیأت دولت مطرح و پس از تصویب به مجلس محترم شورای اسلامی، ارسال خواهد شد. همچنین لازم است، از بذل توجه نمایندگان محترم نسبت به تسریع در امور قدردانی شود.

مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز