خبرگزاری کار ایران

معاون اول دادستان کل کشور در همایش دادستان ها:

مخالف مجازات‌های جایگزین حبس نیستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۴۵۲

معاون اول دادستان کل کشور در جلسه صبح اولین روز همایش دادستان‌ها بر تقویت ابعاد نظارتی دادستان‌های مراکز استان‌ها بر عملکرد دادستان‌های شهرهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مصدق با اشاره به قانون جدید آیین دادرسی و وظایف مهمی که به موجب آن بر عهده دادستان‌ها گذاشته شده گفت: به موجب موادی از این قانون مدیریت قضایی دادستان‌ها تقویت شده است. 

معاون اول دادستان کل کشور سپس به تشریح و تبیین برخی مواد قانونی مرتبط با وظلیف دادستان‌ها از جمله در بخش نظارت بر انجام تحقیقات مسئولیت سنگین آنان در مراحل بازپرسی و تنظیم کیفرخواست پرداخت. 

او در ادامه بر ضرورت صدور مجازات‌ها وفق قانون و متناسب بودن جرم و مجلزات تاکید کرد و در خصوص مجازات‌های جایگزین حبس گفت: ما مخالف مجازات‌های جایگزین حبس نیستیم بلکه آن را ترغیب هم می‌کنیم لکن باید این مجازات‌ها هم وفق قانون باشد. 

مصدق گفت: گاهی مشاهده می‌شود که مجازات‌های جایگزین به مراتب سخت‌تر از اصل مجازات است. 

این مقام قضایی سپس به ذکر چند نمونه از این مجازات‌ها در آرای صادر شده پرداخت و خواهان دقت نظر بیشتر در این زمینه شد. 

معاون اول دادستان کل کشور در پایان ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند در بررسی تخصصی و دقیق عملکردهای دادستان‌ها مطابق وطایف و قوانین به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز