خبرگزاری کار ایران

دشتی‌اردکانی:

سردفتران و دفتریاران یکی از کم‌تخلف‌ترین اقشار جامعه هستند/ رئیس‌قوه قضاییه به سادگی بخشنامه‌ها را صادر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۲۲

با حضور دشتی اردکانی کانون سردفتران و دفتریاران استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا دشتی‌اردکانی در افتتاحیه کانون سردفتران و دفتریاران استان مرکزی با اشاره به چالش‌های ایجاد شده در خصوص اسناد خودور اظهار کرد: متاسفانه در رسانه ملی اعلام می‌شود که بخشنامه رییس محترم قوه قضاییه یک بخشنامه داخلی است. 

او افزاد: قضات و حقوقدانان می‌دانند که آیت الله لاریجانی به سادگی بخشنامه‌ها را صادر نمی‌کنند و این بخشنامه را بیش از ۳ الی ۴ بار مورد مطالعه و بررسی قرار دادند و بعد صادر شد. در این شرایط این بخشنامه صادر شده و بعد رسانه ملی و رادیو بدون هیچ اطلاعی از این موارد اعلام می‌کنند که این بخشنامه داخلی بوده است! 

او ادامه داد: امروز اگر شخصی در رادیو، نظر حقوقی معاون حقوقی مجلس را به بخشنامه رییس قوه قضاییه برتری دهد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌ شود. باید با افرادی که مسئولان نظام را اینگونه مورد خطاب قرار می‌دهند برخورد شود. 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آمار تخلف در این کانون گفت: به جرات می‌توانم بگویم که یکی از کم تخلف‌ترین اقشاری که ما در جامعه داریم کانون سردفتران و دفتریاران است. 

در ادامه محمدمهدی انجم شعاع معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مهم‌ترین مساله حوزه ثبت اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید در حوزه ثبت مورد توجه قرار گیرد، کمک دستگاه‌های اجرایی برای حل این مسائل هست. 

او افزود: بحث ثبت سند خودرو یک معظل است، رسانه ملی بر علیه ما گارد می‌گیرد و قانون را نقض می‌کند و اینگونه است که حقوق ملی و منافع ملی را پایمال می‌کند. 

حجت‌الاسلام  قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به لزوم ثبت اسناد در دفا‌تر اسناد رسمی اظهار کرد: نباید با بهانه‌های واهی اسناد رسمی را متزلزل کنیم. حاکمیت باید از ثبت و اسناد دفاع کند و در مورد ثبت باید دیدگاه حکومتی وجود داشته باشد. 

سیدرضا صدری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته برای حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی استان مرکزی سند مالکیت صادر شده است و با فعالیت مجموعه ثبت استان نزدیک به ۹۵ درصد از اراضی ملی استان دارای سند مالکیت هستند. 

او افزود: در سال ۹۵ نزدیک به ۹۳۰ فقره سند صادر شده مربوط به اراضی دولتی بوده است. 

صدری با اشاره به صدور سند مالکیت برای اراضی ملی در استان مرکزی گفت: در استان مرکزی حدود دو میلیون هکتار اراضی ملی وجود دارد که از این رقم تا پایان سال گذشته حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار اراضی دارای سند مالکیت شده است. یعنی نزدیک به ۹۵ درصد اراضی ملی استان دارای سند مالکیت هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز