خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا؛

تندروها غلبه‌ای بر کلیت رای مجلس ندارند/ وزرای پیشنهادی رای لازم را کسب می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۸۲۷

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه فشارهای تندروها هیچ‌گاه تبدیل به جو غالب مجلس نمی‌شود، گفت: فضای مسلط بر مجلس رو به همگرایی و همدلی و حمایت از تحقق اهداف دولت است.

احمدحکیمی پور درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به رای اعتماد مجلس به کابینه دولت دوازدهم، گفت: مجلس به عنوان قوه مقننه حق دارد روی برنامه وزرا و سوابق و تجارب آنها بحث کند و همه نمایندگان این حق قانونی را دارند که روی تک تک وزرا نظر مثبت و منفی خود ر اعلام کنند.

او ادامه داد: برداشت من از برآیند کلی مجلس این است که وزرای پیشنهادی آقای روحانی از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت.

حکیمی‌پور با اشاره به سهم‌خواهی‌‌‌ها از سوی جناح‌های سیاسی، گفت: نمایندگان وظیفه ملی دارند و باید بر اساس مصالح و منافع ملی و اهداف کلان کشور تصمیم بگیرند و روح حاکم بر مجلس در ادوار مختلف هم همین‌گونه بوده است. در هر دوره‌ای با وجود بالا و پایین‌ها تعاملات وجود داشته است.

او بیان کرد: در دولت نهم و دهم تعاملات ضعیف و تنش زیادی بین دولت و مجلس وجود داشت که منجر به  تقابل قوا شد اما  با تلاش دولت تدبیر و امید و آقای روحانی رابطه بین قوا در بهترین حالت وجود دارد و تعاملی و مثبت است.

دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه مردم دوست دارند آرامش و امید در کشور بیشتر شود و فضای کسب و کار رونق و توسعه یابد، اظهار داشت: همه شرایط را درک می‌کنند و آنچه مسلم است این است‌ که مسئولیت پاسخگویی دولت بر عهده رییس‌جمهور است و حق دارد همکارانش را از بین افراد با صلاحیت زیادی که وجود دارد، انتخاب کند که هماهنگی لازم با اهداف دولت داشته باشد و مجلس وظیفه قانونی دارد که صلاحیت وزرا را بررسی کند.

او تاکید کرد: بحث سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از دولت هیچ وقت مطرح نشده و نخواهد شد و اصلاح‌طلبان همیشه منافع و مصالح ملی را بر منافع جناحی ارجح می‌دانند. این بلوغ سیاسی در جریان اصلاح‌طلب کاملا جا افتاده است. اصولگرایان معتدل هم در همین راستا با دولت همکاری می‌کنند.

حکیمی‌پور درباره سهم‌خواهی برخی تندروها، گفت: فشارهای تندروها هیچ‌گاه جو غالب مجلس نمی‌شود و فضای مسلط بر مجلس رو به همگرایی و همدلی و حمایت از  تحقق اهداف دولت است و اگر جمع‌ها و اشخاصی بخواهند روش‌های فشار را برای سهم‌خواهی دنبال کنند، این در واقع  با روح حاکم بر مجلس در تضاد است و  همواره در اقلیت قرار می‌گیرند و غلبه‌ای بر کلیت رای مجلس نخواهند داشت.

او در ادامه افزود: آرای وزرا متفاوت است. اما پیش‌بینی می‌شود هم نمایندگان و مردم و هم جناح‌های اصلی و فعال در کشور، واقعیت‌های  جامعه و شرایط رییس‌جمهور را درک کرده و به همراهی و همدلی خود با رییس‌جمهور ادامه می‌دهند و وزرای پیشنهادی از مجلس رای لازم را کسب می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ضرورت دارد فضای با ثبات و آرامش حاکم بر کشور را تقویت کنیم، گفت: باید یاد بگیریم شرایط موجود را با دو وضعیت مطلوب و گذشته مقایسه کنیم که البته با وضعیت مطلوب فاصله داریم و در مقایسه با وضعیت گذشته باید توجه‌ کنیم. اگر تغییراتی داشته‌ایم و دورنمای بهتری وجود دارد، به فال نیک بگیریم و تقویت کنیم.

حکیمی پور با بیان اینکه روحانی صادقانه با مردم برخورد می‌کند، ادامه داد: باید کمک کنیم برنامه‌هایی که رییس‌جمهور اعلام کرده است،  به نتیجه برسد و امنیت و آرامش مخصوصا به بازار کسب و کار برگردد تا امید و رونق را در دور دوم بیش از پیش شاهد باشیم.

او بیان کرد: شرایط موجود می‌طلبد که با همراهی و همدلی آهنگ کلی حرکت کشور تقویت و امنیت و ثبات نظام را جدی بگیریم ضمن اینکه مواضع و نقد مسائل و پیگیری گروه‌ها دراولویت قرار گیرد.

حکیمی‌پور اظهار داشت: حزب اراده ملت به عنوان یک تشکل اصلاح‌طلب در هر دو دوره از آقای روحانی بدون منت حمایت کرده است و حرفش این است که معظل بیکاری در اقشار ضعیف و مزدبگیر به حداقل برسد و تلاش می‌کنیم در راستای برنامه‌های دولت پیش برویم و ازجهت‌گیری دولت به سمت کم کردن فاصله‌ها و تقویت اقشار کم درآمد حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز