خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

فراکسیون امید موضع‌گیری مشخصی درباره هیچ یک از وزرای پیشنهادی نداشته است/ گزارش کمیته‌های تخصصی فراکسیون مبنای کار برای رای اعتماد به کابینه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۰۱۹

رییس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه این فراکسیون تاکنون موضع‌گیری مشخصی درباره هیچ یک از وزرای پیشنهادی نداشته است، گفت: کمیته‌های تخصصی برای ارزیابی کارنامه وزرای پیشنهادی تشکیل شده که گزارش آنها مبنای کار در رای اعتماد به وزرا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه دوازدهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی با حضور در جمع خبرنگاران درباره اظهارنظر برخی اعضای فراکسیون امید در خصوص وزرای پیشنهادی اعلام کرد: به هرحال ممکن است برخی نمایندگان درباره بعضی وزرا اظهارنظر شخصی کنند اما هنوز فراکسیون امید به هیچ جمع‌بندی مشخصی نرسیده است

او در واکنش به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به عدم رای اعتماد مجلس نهم به سه وزیر دولت یازدهم و حضور اکثریت نمایندگان اصلاح‌طلب و اعتدالی در مجلس دهم انتظار حمایت بیشتر از کابینه دوازدهم است اما به دلیل فاصله زیاد وزرای پیشنهادی با مطالبات جامعه حمایت حداکثری رخ نخواهد داد و اینکه راهبرد فراکسیون امید در این راستا چه خواهد بود خاطرنشان کرد: فراکسیون امید از صبح فردا جلسات خود را آغاز می‌کند و با دعوتی که از وزرا صورت گرفته از هفت صبح جلساتمان آغاز می‌شود و انشاالله پس از آنکه بررسی‌ها و ارزیابی کار‌شناسی انجام شد موضع فراکسیون اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: فراکسیون امید تا این لحظه هیچ موضع‌گیری مشخصی درباره هیچ یک از وزرای پیشنهادی نداشته است و خبرهایی که بعضاً منتشر می‌شود صرفاً براساس نظرات شخصی نمایندگان است.

رئیس فراکسیون امید مجلس ابراز امیدواری کرد که پس از تکمیل ارزیابی نظر نهایی اعلام شود.

او در این رابطه اظهار داشت: انشالله در روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه نظر نهایی فراکسیون درباره وزرای پیشنهادی اعلام خواهد شد.

عارف در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا پیش از تصمیم‌گیری نهایی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی دیدار نخواهید داشت، گفت: به هرحال ممکن است افراد خاص با ایشان دیدار کنند اما طبیعتاً مبنای کار فراکسیون امید خواهد بود و نظرمان را براساس رایزنی‌هایی که در فراکسیون انجام می‌شود اعلام می‌کنیم.

او ادامه داد: فراکسیون امید با تشکیل کمیته‌های تخصصی برای ارزیابی کارنامه هریک از وزرای پیشنهادی، نسبت به برگزاری جلسات با وزرا اقدام می‌کند و در ‌‌نهایت گزارش خود را به فراکسیون ارائه می‌دهند و این گزارش مبنای کار ما خواهد بود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس درپاسخ به سوال دیگری در مورد تشکیل کمیته رفع حصر فراکسیون امید گفت: این مسئله نیز در حال پیگیری است و واقعیت این است که ما تمایلی به رسانه‌ای کردن این مسئله نداشتیم و اکنون نیز معتقدیم نیاز به این کار نیست و بهتر است نتیجه نهایی پیگیری‌ها به مردم اطلاع داده شود.

عارف در پایان تصریح کرد: در گذشته نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته بود و انشاالله سعی می‌کنیم از این پس موضوع را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم. دیدارهایی نیز انجام شده و در ادامه راه نیز جلساتی با دیگر مسئولان مربوط برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز