خبرگزاری کار ایران

محمدجواد ظریف:

وزارت خارجه در استفاده از بانوان و اقلیت‌ها پیشقدم بوده است/ بر دیپلماسی اقتصادی تأکید داریم

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۴۱۰

وزیر پیشنهادی امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی و نحوه روابط با همسایگان را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت خارجه خواند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به جلسات این روزهای خود در مجلس و با فراکسیون‌های مختلف گفت: تاکنون سه جلسه با فراکسیون‌های مختلف مجلس داشته‌ایم و معتقدیم تعامل با مجلس به عنوان نماد مردم‌سالاری این فرصت را می‌دهد تا دیدگاه نمایندگان مردم به دولت برسد.

بر دیپلماسی اقتصادی تأکید داریم 

او به دو اولویت نخست این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه سیاست خارجی به دیپلماسی اقتصادی تأکید داریم که وزارت امور خارجه باید در خدمت پیشرفت اقتصادی و معیشت مردم باشد و دوم اینکه روابط با همسایگان باید ارتقا یابد.

استفاده از بانوان و اقلیت‌ها را در وزارت امور خارجه توسعه می‌دهیم

وزیر پیشنهادی امور خارجه کشورمان مطرح کرد که وزارت امور خارجه در استفاده از بانوان و اقلیت‌ها همواره پیش‌قدم بوده و این امر را توسعه می‌دهد. 

باید برای صلح و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای همواره پیگیر باشیم

ظریف درخصوص برخی اولویت‌های دیگر وزارت امور خارجه تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم وزارت خارجه است به خصوص گسترش صادرات غیرنفتی و تسهیل ورود سرمایه و فناوری به کشور مدنظر ما است. همچنین در بحث منطقه و همسایگان از آنجایی که در خطرناک‌ترین منطقه زندگی می‌کنیم، باید برای صلح، ثبات و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای همواره پیگیر باشیم.

شهادت محسن حجیی خشونت تروریست‌ها را نشان داد

او همچنین ضمن محکوم کردن اقدام تروریست‌ها در به شهادت رساندن شهید مدافع حرم محسن حججی خاطرنشان کرد: این اقدام تروریست‌ها دو پیام داشت؛ نخست اینکه رادمردی افرادی که برای دفاع از ارزش‌ها و مردم منطقه در برابر تروریست‌ها ایستادگی کردند را به تصویر کشید و دوم خشونت افرادی که با اینگونه مردم بزرگ برخورد غیرانسانی می‌کنند را به جهانیان نشان داد. 

تروریسم و افراطی‌گری خطری برای همه است 

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، وزیر پیشنهادی امور خارجه در پایان با تأکید بر اینکه وظیفه همگان است تا با این حرکت خطرناک مقابله کنند، ابراز داشت: امیدواریم این اقدام تروریست‌ها زنگ خطری برای همه جهان باشد تا بالاخره به این واقعیت پی ببرند که تروریسم و افراطی‌گری خطری برای همه بوده و باید به صورت جمعی با آن مقابله کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز