خبرگزاری کار ایران

اردوغان خبر داد؛

تعیین چهارمین منطقه کاهش تنش در استان ادلب طی رایزنی با روسیه و ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۵۸۹

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: انتظار داریم آخرین منطقه کاهش تنش در استان ادلب در سوریه در جریان مذاکرات با روسیه و ایران به طور موفقیت‌آمیز تعیین و حل فصل شود.

به گزارش ایلنا، به نقل از «اسپوتنیک»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هم‌چنان که مذاکرات درباره وضعیت ادلب ادامه دارد، سرویس اطلاعاتی ما تماس‌های نزدیکی با روسیه و ایران برقرار کرده است. رایزنی‌ها درباره ادلب مثبت بوده و فکر می‌کنم که در چارچوب مذاکراتی که با روسیه و تهران انجام شده است، قادر خواهیم بود هرچه زود‌تر به یک راه‌حل در این زمینه دست یابیم.

اسپوتنیک نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پیش از این در تاریخ ۶ اگوست، گفته بود که کار روی تعیین چهارمین منطقه کاهش تنش در استان ادلب در سوریه در حال انجام است هر چند دشواری‌ها در این زمینه هم‌چنان باقی است. 

به گزارش اسپوتنیک، توافق بر سر ایجاد ۴ منطقه کاهش تنش در سوریه در ماه می‌ در آستانه پایتخت قزاقستان میان ایران، روسیه و ترکیه حاصل شد. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سوم اگوست گفت که نمایندگان وزارت دفاع روسیه و مخالفان سوری میانه‌رو در جریان دیدارشان در قاهره به توافقی درباره سومین منطقه کاهش تنش واقع در شمال حمص در سوریه دست یافته‌اند. 

پیش از این، توافقی بر سر دو منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه که یکی در امتداد مرز اردن و دیگری در غوطه شرقی واقع شده است، حاصل شد. مساله تعیین چهارمین منطقه کاهش تنش در سوریه هنوز به طور کامل حل نشده و در انتظار موافقت مخالفان سوری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز